Alltid kul med en ny bil, särskilt när det är en Saab. Är nöjd hittills, största felet jag hittat är att AS1 sitter i. Kan välja mellan att spela radio eller vanlig cd, hade nästan glömt hur man gjorde
Radion är ingen hit heller, störningar så det står härliga till. Inte för att jag tror att det låter mycket bättre när jag fixat antennen heller för den delen, Bandit sänder inte över FM-nätet här...

Så vad göra? Bygga stereo naturligtvis! I vanlig ordning ska det bli ett bygge med mesta möjliga ljud för pengarna, så inga överdrifter i form av syrefri kabel som kostar mer än bilen. Det finns en del grejer liggande som kommer att användas i första hand, bygget kommer att ske stegvis.
Planen som den ser ut nu (i prioriteringsordning):

-Montera slutsteg fram. Tänker utnyttja utrymmet där AS2/3-steget brukar sitta, och av en slump har jag just ett sånt steg liggande. Kopplas i första läget till originalhögtalarna i panelen.

-Montera audioswitch. Vill både kunna spela radio och mp3, vill ha kvar AS1-HU'n tills vidare. Mp3-spelandet sköts av en SonyEricsson P990i med audiokabel, denna kopplas till en switch. Hit kopplas också lågnivåutgången från HU'n.

-Byta högtalare fram, måste köpas nya. Kandidater:
  • -MDS Fanatic FF87 3,5" 2-vägs koaxial 699:-
    -JL Audio TR350CXi Högtalare 3,5" 789,00 kr
    -JBL GTO-327 598 kr
    -Rockford Fosgate P132C 598 kr
    -Trius 500:-/st
    -Tang Band W3-871 SC 21,90 EUR per unit


-Slutsteg + bas. Till detta finns ett hyfsat Pioneersteg som placeras i utrymmet under bagaget. Högtalare? 2st DLS 7x10, 2st Pioneer 8", 1st JBL GT12 finns på hyllan. Allt får inte plats och vill ha bagaget så orört som möjligt. Byta luckorna på bagagerummets sidor mot MDF-skivor och montera DLS-högtalarna där?

-LCD-panel i mittkonsollen. Gärna tillsammans med någon form av dator för att spela musik och fungera som navigator.

Edit: Glömde dörrhögtalarna fram: Här ska det sitta ett par 6,5or som ursprungligen suttit i en Saab 900/9-3. AS2/3-steget orkar nog med dessa också.