Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab Original Bluetooth™ handsfree-kit

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    15

    Saab Original Bluetooth™ handsfree-kit

    Hej

    Någon som har detta och kan ge feedback på hur det funkar??

    Vart sitter den lilla "kontrollpanelen"? På ratten??

    Syns samtalen i SID:en? Tänker framförallt på nummer eller vem som ringer.

    Någon som har förslag på en liknande annan produkt??? Ingen skärm eller nåt utan bara ngt som tar samtalen från mobilen och skickar ut det i bilens högtalare.

    Bilen är en 9-5 -09(8)
    9-5 Aero -09

  2. #2

    Re: Saab Original Bluetooth™ handsfree-kit

    Citat Ursprungligen postat av Hazze
    Hej

    Någon som har detta och kan ge feedback på hur det funkar??

    Vart sitter den lilla "kontrollpanelen"? På ratten??

    Syns samtalen i SID:en? Tänker framförallt på nummer eller vem som ringer.

    Någon som har förslag på en liknande annan produkt??? Ingen skärm eller nåt utan bara ngt som tar samtalen från mobilen och skickar ut det i bilens högtalare.

    Bilen är en 9-5 -09(
    Jag undrar samma sak som ovan (dock för 9-3, visste inte att det tillvalet fanns för 9-5).

    Har undersökt detta med olika säljare som ger olika svar allihopa. Det verkar som om man måste beställa handsfree-förberedelse samt den inbyggda satsen för ~7900.

    Dock är ingen säljare särskillt sugen på att sälja detta utan brukar propsa för den "externa" lösning som dom har för 4900 (skillnad i provision på dessa kanske!?).

    Tanken är att du med rätt mobil får upp samtal, telefonbok osv i SIDen.

    Kan någon bidra med erfarenheter från denna?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    71
    Men jag har en 9-3 som e väldigt utrustad men utan navi har den lilla monocrona skärmen och brevid sitter det massa siffer knappar som i en telefon och jag har olika telefon knappar där samt på ratten, betyder det att man är handsfree förbered och endast behöver blåtands adaptern?
    Saab 9-3 Aero -04 Garaget

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av phr34k
    Men jag har en 9-3 som e väldigt utrustad men utan navi har den lilla monocrona skärmen och brevid sitter det massa siffer knappar som i en telefon och jag har olika telefon knappar där samt på ratten, betyder det att man är handsfree förbered och endast behöver blåtands adaptern?
    Det är inte samma sak (tror jag) kolla under hatthyllan om du har en "box som tar simkort" har du boxen så har du telefon i bilen.
    Hur det fungerar med blå-tand och handsfree har jag inte lyckats klura ut....
    Min vanliga mobil hittar bilen och tvärrtom men hur jag ska gå vidare vet jag inte, inget jag lagt ner något jobb på då jag inte har behov av den funktionen.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av phr34k
    Men jag har en 9-3 som e väldigt utrustad men utan navi har den lilla monocrona skärmen och brevid sitter det massa siffer knappar som i en telefon och jag har olika telefon knappar där samt på ratten, betyder det att man är handsfree förbered och endast behöver blåtands adaptern?
    Det är inte samma sak (tror jag) kolla under hatthyllan om du har en "box som tar simkort" har du boxen så har du telefon i bilen.
    Hur det fungerar med blå-tand och handsfree har jag inte lyckats klura ut....
    Min vanliga mobil hittar bilen och tvärrtom men hur jag ska gå vidare vet jag inte, inget jag lagt ner något jobb på då jag inte har behov av den funktionen.
    Okej, förar eller passagerar sidan? (simkorts grejen)
    Saab 9-3 Aero -04 Garaget

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av phr34k
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av phr34k
    Men jag har en 9-3 som e väldigt utrustad men utan navi har den lilla monocrona skärmen och brevid sitter det massa siffer knappar som i en telefon och jag har olika telefon knappar där samt på ratten, betyder det att man är handsfree förbered och endast behöver blåtands adaptern?
    Det är inte samma sak (tror jag) kolla under hatthyllan om du har en "box som tar simkort" har du boxen så har du telefon i bilen.
    Hur det fungerar med blå-tand och handsfree har jag inte lyckats klura ut....
    Min vanliga mobil hittar bilen och tvärrtom men hur jag ska gå vidare vet jag inte, inget jag lagt ner något jobb på då jag inte har behov av den funktionen.
    Okej, förar eller passagerar sidan? (simkorts grejen)
    Går inte att missa..sitter till höger under hatthyllan

Liknande ämnen

  1. Bluetooth handsfree Parrot
    Av mojjan33 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 12:13
  2. Saab bluetooth handsfree 9-5
    Av B235R i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •