Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Har nu installerat DashDAQ logger i bilen, helt fantastisk

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028

    Har nu installerat DashDAQ logger i bilen, helt fantastisk

    Har nu installerat DashDAQ logger, är grymt imponerad ihop med zeitronixloggern kan jag logga och läsa ut allt både från ODB2 och zeitronixen, lättöverskådligt, du väljer precis vad du vill att skärmen skall visa, och utseende på mätare med touchpanelen.
    Väntar bara på att gps mjukvaran skall komma hem med.
    Finns nästan oändliga möjligheter att bestämma hur skärmen skall visa värdena
    Mäter även prestanda 0-100kmh 201 och 402m och alla andra valfria mätinterval som 100-150, 0-250 osv
    Kan även läsa av och släcka felkoder





    Så här ser den ut
    http://www.racestuff.se/index.php?main_ ... cts_id=639

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 116
    Ja, 6600 för en OBD-2-visare är ju lite mycket.
    Vill man ha mer funktionalitet kostar det väl ytterligare med bredbandslambda och EGT-mätare och annat. Kul, men lite väl dyrt!

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Ja, 6600 för en OBD-2-visare är ju lite mycket.
    Vill man ha mer funktionalitet kostar det väl ytterligare med bredbandslambda och EGT-mätare och annat. Kul, men lite väl dyrt!
    Läs på lite mer, funkar även som en racelogic, antingen kör man på hastighetssignalen till styrdonet eller signal från gpspuck
    Den visar inte bara ODB2 signaler utan även EGT lambda med mera
    om man har givare förstås
    Att kunna kasta ut sin gamla GPS är förstås ingen nackdel heller
    Hade den bara visat ODB2 signaler hade jag knappast skaffat denna då min palm handdator funkar alldeles ypperligt för det

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    så här ser den ut monterad, obs sunkig mobilbild


  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    56
    Läckert, tufft med lite fräna funktioner

    Se till att integrera den i en dubbeldin enhet istället för stereon dock

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Citat Ursprungligen postat av Arydin
    Läckert, tufft med lite fräna funktioner

    Se till att integrera den i en dubbeldin enhet istället för stereon dock
    Måtse ha den på ett ställe där man kan titta på den utan att släppa blicken från vägen

    Sitter monterad med sugkopp över vänster högtalargaller nu.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    470
    Fräck liten sak visst men hade aldrig betalt dom pengarna för det
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Citat Ursprungligen postat av Logical
    Fräck liten sak visst men hade aldrig betalt dom pengarna för det
    Folk betalar ju nästan samma pengar för en racelogic när man kan köpa denna som kan göra mycket mycket mer
    märkte att den kunde mäta stående kilometern med
    Kommer ny funktioner hela tiden, den är uppgraderingsbar vi internet
    Kom en ny uppdatering så sent som igår.
    Skall uppdatera den ikväll så får vi se vad det blir för nya funktioner.
    Är Linux operativ på den.

    Har en SD kortplats för kort upp till 8GB och två usbportar+en port för uppgradering

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 449
    Hej!
    Grym sak det där. Ett par frågor bara: Kan man ansluta oljetryck/tempgivare med? Ytterligare valfria temp/tryckmätare? Finns det inställning för max/minvärde med varningssignal vid överstigning?

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Citat Ursprungligen postat av Lerne
    Hej!
    Grym sak det där. Ett par frågor bara: Kan man ansluta oljetryck/tempgivare med? Ytterligare valfria temp/tryckmätare? Finns det inställning för max/minvärde med varningssignal vid överstigning?

    MVH Lerne
    Hej

    Den har ett flertal analoga ingångar där du kan ansluta vad du vill för givare bara dom länar 0-5volt vilket de flesta givare gör.
    Min max intällningar med larm finns ställa in på samtliga signaler, både ODB2, extragivare och zeitronixsignaler.

    Uppgraderade till senaste mjukvaran idag och nu kan man ställa in vilket prestanda mätintervall man vill
    Till och med en julgran/timetree finns med om man vill för att mäta reaktionstid.

    Möjligheterna är nästan oändliga,det kommer nya uppdateringar hela tiden, linux med open source bådar ju för goda förutsätttningar att få mång bra funktioner även ifall jag har svårt att komma på något mer som behövs just nu, kan även prata med de flesta eftermarknads sprut, var nästan bara Nira som skanades men det var på gång.

  11. #11
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Citat Ursprungligen postat av Logical
    Fräck liten sak visst men hade aldrig betalt dom pengarna för det
    Folk betalar ju nästan samma pengar för en racelogic när man kan köpa denna som kan göra mycket mycket mer
    Frågan är ju hur pass tillförlitliga värden den visar!

    Jag hittar inget intressant på sidan hur den mäter utan verkar vara vad jag förstår från ODB2 signal vilket ungefär är lika tillförlitligt som "stopp-u(h)r"

    Att mäta hästkrafter ifrån detta känns ungefär som att man lika gärna kan gissa sig till det.

    Jag förstår möjligheten att logga värden men för hästkraft och tidsmätning ter det sig nog väldigt naivt att använda sig av den. En vanlig 146kr ODB2-adapter är nog likvärdig. Då skulle jag nog hellre kolla på http://www.zavanto.com/canperf/

    Rätt mig gärna om jag har fel och det enbart är racestuff som har väldigt otydlig information.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Då får jag väl rätta dig
    Prestandamätning sker givetvis med gps signal precis som racelogic,
    Även ifall man kan om man vill andvända vss signalen från ODB2 så är den knappast speciellt tillförlitlig.

    Citat Ursprungligen postat av Sebastian
    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Citat Ursprungligen postat av Logical
    Fräck liten sak visst men hade aldrig betalt dom pengarna för det
    Folk betalar ju nästan samma pengar för en racelogic när man kan köpa denna som kan göra mycket mycket mer
    Frågan är ju hur pass tillförlitliga värden den visar!

    Jag hittar inget intressant på sidan hur den mäter utan verkar vara vad jag förstår från ODB2 signal vilket ungefär är lika tillförlitligt som "stopp-u(h)r"

    Att mäta hästkrafter ifrån detta känns ungefär som att man lika gärna kan gissa sig till det.

    Jag förstår möjligheten att logga värden men för hästkraft och tidsmätning ter det sig nog väldigt naivt att använda sig av den. En vanlig 146kr ODB2-adapter är nog likvärdig. Då skulle jag nog hellre kolla på http://www.zavanto.com/canperf/

    Rätt mig gärna om jag har fel och det enbart är racestuff som har väldigt otydlig information.

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Då får jag väl rätta dig
    Prestandamätning sker givetvis med gps signal precis som racelogic,
    Även ifall man kan om man vill andvända vss signalen från ODB2 så är den knappast speciellt tillförlitlig.
    Då är jag otroligt imponerad

    Testa gärna att haka upp den mot tex en Racelogic eller Vericom. Nya billiga prylar är fint
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    Några bilder





    Man kan välja att mäta vilka intervaller som helst
    och skräddarsy skärmen att visa vilka signaler man vill även utseende och olika skins och teman.

    skulle vara kul att jämföra sida vid sida mot en racelogic vid prestandamätning

Liknande ämnen

  1. Fantastisk husvagnsdragare!
    Av Klister i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 23:41
  2. RPM till logger 9-3 T7 ?
    Av Olof i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 01:49
  3. Bilen helt död... immobilisern ?
    Av BamZe84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 17:50
  4. hmm bilen helt död ibland !!
    Av wisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •