Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: lås i förardörren krånglar på en Saab 9-3, hjälp!

  1. #1

    lås i förardörren krånglar på en Saab 9-3, hjälp!

    Hej,
    gjorde en tråd innan om att fönsterhiss och lås inte fungerade som det skulle, men nu fungerar fönsterhissen helt plötsligt, men nu har låset på förardörren blivit ännu sämre, jag behöver hjälp om hur jag själv kan fixa detta, kanske något tips. Har sökt i forumet, utan att hittat nått svar till detta fel.

    När jag ska låsa eller låsa upp så reagerar inte centrallåset alls i förardörren, efter cirka 5 minuter av upplåsning och låsning så fungerade den helt plötsligt, men sen efter några låsningar så fungerar den inte igen.
    Det verkar som om de bara blir värre och värre.

    När jag provar att hålla in låsknappen på fjärren, så åker alla rutor ner förutom förarrutan. så de verkar ju vara nått vid förardörren som krånglar, men vad?

    Bilen jag pratar om är en Saab 9-3ss -03.

    Väldigt tacksam för svar!

    MVH Jim

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Det låter ju som din dörrmodul i förardörren lever ett eget liv. Bästa vore om du kunde läsa ut felkoder till att börja med.. Just -03 hade väl en del mjukvaruuppgraderingar till dörrmodulerna för att fixa diverse fel..
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    ok, nu när jag lossade kontakten mellan dörren och karossen så såg jag att den lilla röda gummitätningen som sitter runt kontakten var sönder, den satt inte tight, den satt löst och va av på ett ställe.
    kan detta vara felet? att fukt har kommit in?
    Det känns för bra att vara sant att det skulle vara det lilla felet.

    Hur läser jag ut felkoder? Kan man göra det själv?

    MVH Jim

  4. #4
    Det är mycket troligt att det kan bero på fukt i kontakten. Byt tätning och gör rent och fint så kommer säkert allt att funka mycket bättre.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Felkoderna kollas lämpligast hos en saabverkstad (då det är få förunnat att själva äga/ha tillgång till en tech-II:a).
    Om jag inte missminner mig, så vrid inte till tändningen med dörkontakten bortkopplad. Tror airbaglampan tänds då.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

Liknande ämnen

  1. Hjälp!! Mina bromsar krånglar
    Av Tommy Henriksson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 08:25
  2. Hjälp!!! V. helljus krånglar & säkringen går!
    Av Marcus J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •