Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ytterligare en fråga om kobra byte!!

  1. #1

    Ytterligare en fråga om kobra byte!!

    Skall åka till saab ana för att att köpa mig en större Aero Sugrör nu hade jag tänkt men vilka var det som passade utan att behöva omjustera.
    Jag har en 9-5 2.3Ltt 98 årsm från början har nu på en Aero turbo.
    Om nån kan ge mig lite nummer och årsm på dom som passar.
    Vet att det fanns massa trådar om dom men jag hitta dom fan inte nu och sök funktionen funka inte heller.
    Mvh Peter
    Saab= Saab Allt Annat är Bögigt. egen påhittad kanske inte så rolig men alltid nått:-)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    217
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    559

    Re: Ytterligare en fråga om kobra byte!!

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 Pekka
    Skall åka till saab ana för att att köpa mig en större Aero Sugrör nu hade jag tänkt men vilka var det som passade utan att behöva omjustera.
    Jag har en 9-5 2.3Ltt 98 årsm från början har nu på en Aero turbo.
    Om nån kan ge mig lite nummer och årsm på dom som passar.
    Vet att det fanns massa trådar om dom men jag hitta dom fan inte nu och sök funktionen funka inte heller.
    Mvh Peter
    Hej Peter!!!

    Dom rör som sitter från 02 till 05(aero) passar på din turbo utan modifiering, det är från 06 man har satt dit en ännu större och då måste du modifiera lite. Om du ändå ska byta så skulle jag modifiera och köpa den stora från 06 kostar väl inte mer än 400-500kr att fixa.
    Sen så kan du ju kolla här på forumet om det är någon som säljer ett begagnat.


    Mvh Micke

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    217

    Re: Ytterligare en fråga om kobra byte!!

    Citat Ursprungligen postat av extreme
    Citat Ursprungligen postat av 9-5 Pekka
    Skall åka till saab ana för att att köpa mig en större Aero Sugrör nu hade jag tänkt men vilka var det som passade utan att behöva omjustera.
    Jag har en 9-5 2.3Ltt 98 årsm från början har nu på en Aero turbo.
    Om nån kan ge mig lite nummer och årsm på dom som passar.
    Vet att det fanns massa trådar om dom men jag hitta dom fan inte nu och sök funktionen funka inte heller.
    Mvh Peter
    Hej Peter!!!

    Dom rör som sitter från 02 till 05(aero) passar på din turbo utan modifiering, det är från 06 man har satt dit en ännu större och då måste du modifiera lite. Om du ändå ska byta så skulle jag modifiera och köpa den stora från 06 kostar väl inte mer än 400-500kr att fixa.
    Sen så kan du ju kolla här på forumet om det är någon som säljer ett begagnat.


    Mvh Micke
    Det är en sanning med modifikation, om du kollar i tråden jag länkade till så är det följande kobra du skall ha.

    B235R M/00-03 har:91 92 568 ersatt av 30 58 42 97 "kobra"

    Efter 03 används en annan anslutning till vevhusventilationen vilket inte är något större problem att fixa men köper du ovanstående så passar den direkt utan modifikationer.

    Alternativt kan du göra som extreme rekomenderar, men det är lite pyssel då du måste plocka bort turbon och byta/modifiera kompressorhuset samt köpa ny slang till vevhusventilationen.

    /Johan
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  5. #5
    ok tack för alla svar, jag beställde ett från saab ana nu så hoppas det blir rätt det märker jag på fredag
    hoppas det blir lite skillnad i alla fall kosta 760 med Saab rabatt ganska dyrt men då är det nytt i alla fall.
    Pekka
    Saab= Saab Allt Annat är Bögigt. egen påhittad kanske inte så rolig men alltid nått:-)

Liknande ämnen

  1. Ytterligare problem vid byte av halvljus
    Av niklaseriksson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 13:55
  2. [LÖST] Kobra/turbo fråga OG9-5 -00
    Av MicaelAman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 12:12
  3. Ytterligare en fråga om opensid!
    Av mathias.w i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 07:42
  4. ytterligare en check engine fråga. *löst*
    Av Anders1984 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 03:32
  5. Ytterligare en chip-fråga i mängden...
    Av synthetic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •