Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur skruva ur Lambda-sond i 9000t-96 utan att skada sladden?

  1. #1

    Hur skruva ur Lambda-sond i 9000t-96 utan att skada sladden?

    När jag bara skruvar ur sonden ur framröret lindar sig sladden oroväckande. Hur ska jag göra för att skruva ur sista gängorna?
    Saab är ett Aerorikt märke!
    ---------------------------------
    You don´t get any longer dick by driving a turbo charged car, but the turbo gives a nice BLOW JOB!

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 591
    Följ kabeln uppåt, in i akvariet (vid AC:rören om du har AC...). Lyft på locket genom att ta bort skruvarna och där inne finns kontaktern till lambdasonden...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Måste jag lossa den ända där. Grejen är att jag bara ska byta avgassystem. Lambdan är det inget fel på (ännu )
    Saab är ett Aerorikt märke!
    ---------------------------------
    You don´t get any longer dick by driving a turbo charged car, but the turbo gives a nice BLOW JOB!

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 134
    Medlem#
    2555
    Kontakten sitter bakkant motorn

    Men följ sladden så ser man att man kan lossa lite på sladden under AC-kompressorn samt vid sidan av motorn och således så kan man få den lite längre.

    Mågis har nog aldrig följt sladden till lambda på en nyare 9000
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Så, nu har jag löst det, och jag ser att jag gjorde precis som RZ föreslog. Låter den sitta fortsatt insnurrad i kabeln som när den gick ur gängorna, så borde den hamna ganska rätt när jag skruvar tillbaks den igen.
    Saab är ett Aerorikt märke!
    ---------------------------------
    You don´t get any longer dick by driving a turbo charged car, but the turbo gives a nice BLOW JOB!

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 591
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Kontakten sitter bakkant motorn

    Men följ sladden så ser man att man kan lossa lite på sladden under AC-kompressorn samt vid sidan av motorn och således så kan man få den lite längre.

    Mågis har nog aldrig följt sladden till lambda på en nyare 9000
    Njaej faan, det har jag inte nu när du säger det. Bara fram till -94 tror jag. Har den aktuella bilen kanhända framflyttad katalysator?
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vilka lambdasonder passar 9000 2,0t -97 T5
    Av Robban_GBG20 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:31
  2. [LÖST] Gänga på lambdasond NG900
    Av barspin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 17:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •