Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 138

Ämne: Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008

  1. #61
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Märker också av det där med att man pratar med många som man säkert vet vilka de är på forumet men IRL så har man ingen aning... Skall vi börja med "nick-skyltar"?
    VI är ju faktiskt några duktiga som hjälper våra vänner på forumet genom att betala dyra pengar för att ha våra nick på bilarna! (jag, Ragnar och root som jag vet iaf).

  2. #62
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 804
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    .....De blir en ny fajt på kullen om 3 veckor .......
    Räkna med det....

    Kul träff (som vanligt), trodde den skulle regna bort först men efter några varv efter skuren torkade det upp ganska snabbt.
    >>sleepy86, ni åkte alldeles för tidigt.....


    Fick testa R-däcken i regn oxo och blev positivt överaskad, har alltid upplevt de halare än gatdäck men fick man lite temp i de var de förvånadsvärt bra.

    Tack alla som höll i träffen, ser fram imot kullen

    mvh Jonas

  3. #63
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 804
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Fler än jag som tycker att konbanan var sjukt svår och en aning tät emellan portarna?
    Njaa....håller jag inte med om, på kullen och för att inte tala om årsmötet brukar det vara mycket värre.
    Denna banan och sist på kullen var bland det snabbaste jag kört med STCS, är det Sonessons verk månntro?

    mvh Jonas

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Fler än jag som tycker att konbanan var sjukt svår och en aning tät emellan portarna?
    Njaa....håller jag inte med om, på kullen och för att inte tala om årsmötet brukar det vara mycket värre.
    Denna banan och sist på kullen var bland det snabbaste jag kört med STCS, är det Sonessons verk månntro?

    mvh Jonas
    I våras på kullen var konbanan enligt mig mycket roligare än den igår....

    Ska nog ta o skaffa R-däck och lite extra pulver så kanske man kan hänga på lite bättre på bankörningen:P

    Såg hur du kom närme och närme i backspegeln efter varje varv så på långa rakan var det lika bra att ge upp

  5. #65
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Fler än jag som tycker att konbanan var sjukt svår och en aning tät emellan portarna?
    Njaa....håller jag inte med om, på kullen och för att inte tala om årsmötet brukar det vara mycket värre.
    Denna banan och sist på kullen var bland det snabbaste jag kört med STCS, är det Sonessons verk månntro?

    mvh Jonas
    Visst är de sonessons verk

  6. #66
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 804
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Fler än jag som tycker att konbanan var sjukt svår och en aning tät emellan portarna?
    Njaa....håller jag inte med om, på kullen och för att inte tala om årsmötet brukar det vara mycket värre.
    Denna banan och sist på kullen var bland det snabbaste jag kört med STCS, är det Sonessons verk månntro?

    mvh Jonas
    I våras på kullen var konbanan enligt mig mycket roligare än den igår....
    Mmmmm....lite föööör rolig då jag snurrade bort hela körningen
    Hursom så passade denna uppsättningen min bil ganska perfekt
    >>Sonesson, fortsätt så



    Ska nog ta o skaffa R-däck och lite extra pulver så kanske man kan hänga på lite bättre på bankörningen:P

    Såg hur du kom närme och närme i backspegeln efter varje varv så på långa rakan var det lika bra att ge upp
    Var det du som stog framför mig inför körpass nr2 när det fortfarande var blött? Var 2 og900:or varav den ena röd som jag fick kämpa med lite för att komma förbi.....skojjigt

  7. #67
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    724
    Medlem#
    3309
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Var det du som stog framför mig inför körpass nr2 när det fortfarande var blött? Var 2 og900:or varav den ena röd som jag fick kämpa med lite för att komma förbi.....skojjigt
    Det var jag och min kompis Mick som stod framför dig. Jag kör den röda, tyckte du hade bra fart överallt, jag var lite rädd för att det var blött men slitna rdäck funkade hyfsat iallafall. Skoj när man har lite fajt iallafall.
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  8. #68
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Nej det var jag som hade en vit och detta var bland dem sista körpassen när det var torrt. Dock hade jag ju inget att sätta emot på rakorna så jag gled undan utan att fightas för att minska risken för eventuella misstag.

  9. #69
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    42
    Ojoj, det här var ju hur kul som helst!!!
    Min allra första träff och det blir inte den sista det kan jag lova!

    Körde endast familjekörningen men det räckte gott och väl..det blev
    i alla fall 4 vändor så jag är nöjd.

    Hälsningar till vår ordförande Claes, grabbarna från sälen/malung och
    skåne. Roligt att få snacka och få ventilera lite allmänt.

    Ses på kullen

    mvh

    Filip #7272
    9-3 -98 2,0T Nordic st2
    koni & eibach runt om

  10. #70
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej !

    Finns det några filmer och tidskort på 402 m ?

    Mvh
    Kemal jag hade kamera i min bil under mina 2repor dessa kommer upp inom 14dagar ska redigera 50min film från 2dagar på Mantorp, resultat från 402M kommer upp inom några dagar på förstasidan, dock så är det endast medlemsnummrerna som dom skriver upp tider efter så det kan bli lite svårt å idintifiera tid efter bil å person så att säga.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  11. #71
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Osby
    Inlägg
    52
    Fasen vilken rolig dag det va! riktigt skoj att kasa rundor men nästa år får det bli bättre däck och kanske nåt lättare att köra med. Tackar er som gör dessa träffar möjliga!

  12. #72
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    GRATTIS BRORSAN!!!!
    Till 2:a platsen i slalomen då får man känna sig slagen nu då nädå de e roligt med fajter i slalomen å jonte du har verkligen fått fart i bilen gööt å se......De blir en ny fajt på kullen om 3 veckor .......
    Tack brorsan....När man blir äldre å gaggig så försvinner ju kordination å reaktionsförmågan, vet inte om det är det du drabbats av eller om det va ja som bara hade nybörjartur vilket ja inte tror hursom så har ja fått blodad tand å har mkt plats kvar i bokhyllan

  13. #73
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Borås/Bredared Tidigare Nick: Micke S
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    GRATTIS BRORSAN!!!!
    Till 2:a platsen i slalomen då får man känna sig slagen nu då nädå de e roligt med fajter i slalomen å jonte du har verkligen fått fart i bilen gööt å se......De blir en ny fajt på kullen om 3 veckor .......
    Tack brorsan....När man blir äldre å gaggig så försvinner ju kordination å reaktionsförmågan, vet inte om det är det du drabbats av eller om det va ja som bara hade nybörjartur vilket ja inte tror hursom så har ja fått blodad tand å har mkt plats kvar i bokhyllan
    Bara att Gratulera Krille ! bara att satsa på 1:a plats på kullen nudå

  14. #74
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av Micke-S
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    GRATTIS BRORSAN!!!!
    Till 2:a platsen i slalomen då får man känna sig slagen nu då nädå de e roligt med fajter i slalomen å jonte du har verkligen fått fart i bilen gööt å se......De blir en ny fajt på kullen om 3 veckor .......
    Tack brorsan....När man blir äldre å gaggig så försvinner ju kordination å reaktionsförmågan, vet inte om det är det du drabbats av eller om det va ja som bara hade nybörjartur vilket ja inte tror hursom så har ja fått blodad tand å har mkt plats kvar i bokhyllan
    Bara att Gratulera Krille ! bara att satsa på 1:a plats på kullen nudå
    Tack Micke, det va riktigt kul faktiskt, bara man inte kör bort sig totalt som sist på Kullen så kanske man kan komma före en svart 9000 å en grå 900 hornen har visst redan växt ut

  15. #75
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 164
    Citat Ursprungligen postat av sleepy86
    Citat Ursprungligen postat av Syltarn
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av sleepy86
    första gången på stcs träff det var riktigt kul med 402m samt bankörning lär jag säga, synd bara att man inte hade fästet med sig vid 402m körningen he he

    nästa gång blire slicks och inge gatskit och förhoppningsvis en låg 13.


    synd bara man inte kör en träff högre upp i landet men fan vet jag kanske inte finns nån fler såna banor he he


    p,s fick upp en grå 9-3 cab (rickard) i röven på väg hem, det gtbb30 fick känna på 19tkrämen från en 2,0:a he he nejdå
    Vad menar du med hej då?
    Står det inte Nej då...? Är du nöjd med dina bromsar förresten?

    Mvh Kindwall

    jo jag menar nejdå inget annat he he
    Läste lite för fort där

    Bromsarna fungerar riktigt bra vid gatkörning, men man får stå ut med oljud vid vanlig körning. skriker ganska mycket.

  16. #76
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 042
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy2626
    Väl på plats, många trevliga bilar att strosa runt och titta på, snyggaste bilar idag var nog en grå 9-5 Aero 06-> med BBS CK fälgar, jäklar vad fin, denna delar 1a plats med en svart 9-3 Aero cab med "segfirre" skylt, nice... får mig att längta till en saab igen!!
    Tackar!

    Om någon fångat den på bild så får ni gärna hojta till!

    Tycker dagen flöt på bra om man bortser från chikanolyckan. Tur att det inte var värre i alla fall.

    Säger det igen; Nya upplägget utan lunchavbrott är kanon!

    Nästa gång tar jag med r-däcken på kärra och kör lite på riktigt också. Inte bara familjekörning. Trodde jag skulle kunna göra mig av med det intresset, men det var lättare sagt än gjort. Tur att jag inte sålt r-däcken..
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  17. #77
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av znorc

    Om någon fångat den på bild så får ni gärna hojta till!

    Nästa gång tar jag med r-däcken på kärra och kör lite på riktigt också. Inte bara familjekörning. Trodde jag skulle kunna göra mig av med det intresset, men det var lättare sagt än gjort. Tur att jag inte sålt r-däcken..


    Javisst är det skoj

  18. #78
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071
    Nånting som jag reagerade på var att han som kvadde sin 99a satt kvar i bilen. Jag har varit posteringschef i ett antal år då fick vi lära oss att är man oskadad ut ur bilen och ta skydd och även visa att man är oskadad. Sen hörde jag att ledningen hade sagt att dom ska sitta kvar i bilen . Vad händer om någon brakar in i den bilen. Nä ut ur bilen så fort som möjligt. Tack för ordet.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  19. #79
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 164
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Nånting som jag reagerade på var att han som kvadde sin 99a satt kvar i bilen. Jag har varit posteringschef i ett antal år då fick vi lära oss att är man oskadad ut ur bilen och ta skydd och även visa att man är oskadad. Sen hörde jag att ledningen hade sagt att dom ska sitta kvar i bilen . Vad händer om någon brakar in i den bilen. Nä ut ur bilen så fort som möjligt. Tack för ordet.
    Vad händer om han blir påkörd medans han tar sig ur bilen och skall ta skydd?

  20. #80
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Nånting som jag reagerade på var att han som kvadde sin 99a satt kvar i bilen. Jag har varit posteringschef i ett antal år då fick vi lära oss att är man oskadad ut ur bilen och ta skydd och även visa att man är oskadad. Sen hörde jag att ledningen hade sagt att dom ska sitta kvar i bilen . Vad händer om någon brakar in i den bilen. Nä ut ur bilen så fort som möjligt. Tack för ordet.
    Vad händer om han blir påkörd medans han tar sig ur bilen och skall ta skydd?
    Han dör!

    Men det borde inte ta många sekunder innan flaggvakten får upp gulflaggen och då SKA det ju gå så lugnt förbi att det omjöligt ska kunna ske en olycka.

    Sedan att det kanske inte går så sakta förbi är väl ett problem som man får jobba på helt enkelt.

Liknande ämnen

  1. Bilder/filmer STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 19:07
  2. Inför STCS Mantorp 16/8 2008
    Av joH900 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 89
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 07:03
  3. Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 238
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 22:40
  4. Eftersnack från stcs @ mantorp 26/8 2006
    Av H.Blom i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 171
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 10:47
  5. Eftersnack/bilder STCS Mantorp 27/8-05
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 241
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •