Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 138

Ämne: Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768

    Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008

    Hej hopp.

    Startar en tråd då.

    Så att ni som var där kan få tjöta av er lite


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220
    Får tacka för en riktigt trevlig dag, härligt väder och trevligt sällskap

    Tyckte allt flöt på riktigt fint.

    Du i den "bruna" 99an hoppas du tog dig hem sen, tråkigt sånt dära. Skönt att du klara dig bra.

    Mvh Kim
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Stort grattis till Tobbe. Om detta inte täpper till munnen på alla tvivlare så vet jag inte vad som krävs.

    Flyg lågt alla.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    635
    Vad gjorde Tobbe?
    Höll bilen ihop hela dagen??
    /Magnus

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av Magnus 99?
    Vad gjorde Tobbe?
    Höll bilen ihop hela dagen??
    /Magnus
    Inte mer än att han körde bana på fredag och piskade diverse bilar och vann 402m körningen på lördag på en av de snabbaste om inte den snabbaste stcstiden någonsin.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Stort tack till alla inblandade för en grymt fin dag på Mantorp. Skönt att lite regnskvättar mitt i det fina vädret inte stoppar riktiga entusiaster. ;)

    Min första banupplevelse med min gamla 9000 och gissa om jag tänker ta ut den igen? =D

    Finns det en separat bildtråd än eller kommer bilderna att hamna här? Skulle nån ha dristat sig till att ta en bild eller två på min röda fara så tar jag gärna emot dem. Det står 6969 på rutorna på den.

    Speciellt tack till funktionärer och banansvarig. Väl mött på nästa träff!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  7. #7
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av Magnus 99?
    Vad gjorde Tobbe?
    Höll bilen ihop hela dagen?? :D
    /Magnus
    Inte mer än att han körde bana på fredag och piskade diverse bilar och vann 402m körningen på lördag på en av de snabbaste om inte den snabbaste stcstiden någonsin.
    12.03 eller 04, va? Ruggigt klös i den däringa miljöbilen... ;)
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    516
    Ja vad skall man säga, min första träff sedan 5 år, då i en 9-5 aero automat med andra ord inte mycket körning, idag hakade jag på brorsan i hans st 3 9-3 Aero, började väl redan hemma med att jag körde upp, har inte provat bilen speciellt mycket tidigare - jäklar vad de går!!

    Väl på plats, många trevliga bilar att strosa runt och titta på, snyggaste bilar idag var nog en grå 9-5 Aero 06-> med BBS CK fälgar, jäklar vad fin, denna delar 1a plats med en svart 9-3 Aero cab med "segfirre" skylt, nice... får mig att längta till en saab igen!!

    Nog om det - acc körning, aldrig kört sådant innan men provade idag, kom upp mot ett par trevliga grabbar i en "come out´n play" viggen med en 370-380 hk om jag minns rätt, jösses var min tanke nu blir man frånåkt men fan i mig, lyckades med starten och höll mer eller mindre jämt skägg trots en massa hästar mindre och och nybörjare... förresten vilken jävla adrenalin kick det är att bränna iväg!!

    För övrigt, en väl arrangerad tillställning med många trevliga människor, lärdomar från dagen:
    - hmm går att fälla cabben körandes med 9-3, klart bra visste inte detta.
    - 9-3 TurboX, vilken besvikelse, har batmobilen våldtagit en snygg saab??
    - jag saknar nog mina gamla saabar lite trots allt...

    Väl hemma tvättades Audin i ren "måste göra något" känsla ack så snygg den är, synd bara att inte Audi har ett lika trevligt forum samt lika bra träffar.

    Tack för en bra dag, vem vet nästa gång kanske i en egen saab igen...

    Jimmy
    Numer i en dieseldriven BMW med M-sport och andra goa tillbehör... men klart nyfiken på ng9-5 SportCombi

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Stort tack till alla inblandade för en grymt fin dag på Mantorp. Skönt att lite regnskvättar mitt i det fina vädret inte stoppar riktiga entusiaster.

    Min första banupplevelse med min gamla 9000 och gissa om jag tänker ta ut den igen? =D

    Finns det en separat bildtråd än eller kommer bilderna att hamna här? Skulle nån ha dristat sig till att ta en bild eller två på min röda fara så tar jag gärna emot dem. Det står 6969 på rutorna på den.

    Speciellt tack till funktionärer och banansvarig. Väl mött på nästa träff!

    Hej!

    Då startar vi en sådan då.

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Tack alla för en bra dag. Tråkigt med avbrotten men det är inte mycket att göra åt, sånt händer, Tur att det gick skapligt bra för inblandade.

    Provade för första gången 402 m idag. Klar kul men lite tråkigt att man bara fick 2 åk med tider. Förstår att det är mycket med det administrativa men som sagt lite tråkigt.
    Hade jätte problem med att få i 3:an dom 2 första resorna och fick inte till några bra tider.
    3:e resan fick jag till det MYCKET bättre och hade ca 190 i slutfart enligt mätaren. (visar 5 för lite enligt gps) så det var jag nöjd med.
    Blir nog lite hårdare motorkuddar/fästen samt bättre växellänkage till nästa gång.

    Kred till alla funktionärer/racecrew och frivilliga flagvakter som gör att detta funkar.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304
    Tack Race crew å alla övriga som gjorde denna dag så rolig som ni gjorde den till, vad ska man säga om min körning inte har väll någon gjort 350M svarta spår på 402m körningarna förut å klippa till med en 12.0235@204kmh eller vad det blev ,

    lite synd bara att regnet kom när det var dax för mig att köra lite bankörning jag lyckades med att snurra 6gånger i parisekurvan på 4varv snurrade runt vid ingången på alla varven å på 2utav dessa så även i utgången, men det spann bara hejdlöst för mig ändå men alltid kul å bjuda de övriga som var kvar på ett litet extra allt.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy2626

    Nog om det - acc körning, aldrig kört sådant innan men provade idag, kom upp mot ett par trevliga grabbar i en "come out´n play" viggen med en 370-380 hk om jag minns rätt, jösses var min tanke nu blir man frånåkt men fan i mig, lyckades med starten och höll mer eller mindre jämt skägg trots en massa hästar mindre och och nybörjare... förresten vilken jävla adrenalin kick det är att bränna iväg!!

    Tack för en bra dag, vem vet nästa gång kanske i en egen saab igen...

    Jimmy
    Det var SISTA gången brorsan körde min bil!!! hehe
    Men jag håller med om vilken kick det är att köra! går knappt att sluta!
    För att inte tala om bankörningen...längtar redan tills det är dags igen!
    mvh Tomas
    KÖR: Saab 9-3 Viggen Nordic Extreme ÅKER Opel Astra -06
    http://www.garaget.org/?car=6862

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Bra event om än lite väl mycket familjekörning? Framåt 1530 tiden när det började torka upp vart det grym bankörning.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    74
    Hejdlöst kul bankörning när det torkade upp!!!! Nästa år blire r-däck

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    465
    Första banträffen för min del. SKIT KUL!! Vart "bara" 2 vändor i familjekörningen men duktigt kul! Måste införskaffa hjälm och några vettiga däck till nästa år.

    Får tacka för en härlig dag!

    (minus poäng till alla förbannade getingar!! satan så dryga...)

    Mvh Kindwall med flickvän

  16. #16
    Tjena allihop. detta va min första banträff nånsin. ni kan räkna med att jag kommer till kullen den 13 sep . Fast då med större bromsar fram . 4 kolvs brembo från en boxster s. Sen 330x28mm skivor från en Alfa Romeo 159. De ska vara samma bultmönster va ja vet. Sen ferodo ds2500 belägg till de . Fina belägg de, jar sånna nu. Tror ni det blir bra?? Borde kunna ha 17" fälgar då me va?.De ja har nu (9-5 aero) blev lite väl varma hehe. Röda oken blev svarta . En kompis kollade tiden å ja fick 1.50 som snabbast. Såg ni en blå steg 3 9-3 aero med svarta gamla 9-5 aero fälgar så va de jag .


    Tack för en kanon dag

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av Magnus 99?
    Vad gjorde Tobbe?
    Höll bilen ihop hela dagen??
    /Magnus
    Inte mer än att han körde bana på fredag och piskade diverse bilar och vann 402m körningen på lördag på en av de snabbaste om inte den snabbaste stcstiden någonsin.

    Han körde inte om mig på fredagen iallafall....

    Trots mkt hets innan körningen...

    MVH Bengan...
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    11
    Äntligen så har man varit med på en Banträff. Tack till alla som gjorde det möjligt, jag har lärt mig mycket och nu blir det en del mekande inför Kinnekulle!

    Vi ses där!
    Kör 9000 2.3T / 900ng 2.0T / og93cv

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    [quote=ab_aero]
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av "Magnus 99?":386n8gqh
    Vad gjorde Tobbe?
    Höll bilen ihop hela dagen??
    /Magnus
    Inte mer än att han körde bana på fredag och piskade diverse bilar och vann 402m körningen på lördag på en av de snabbaste om inte den snabbaste stcstiden någonsin.

    Han körde inte om mig på fredagen iallafall....

    Trots mkt hets innan körningen...

    MVH Bengan...[/quote:386n8gqh]
    Vad va det för körning igår fredag? på mantorp också antar jag?

    För övrigt en trevlig dag .. Blev körning oavbrutet sista timmen .. Alla stack ju när det regnade så de va ju bra för oss stanna kvar

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    155
    Har laddat i flera veckor för Mantorp o va händer på vägen dit, jo kopplingen börjar slira så det va bara att stå på sidan o titta på fina bilar.

    Men det är väl bara att ladda om inför nästa träff.

Liknande ämnen

  1. Bilder/filmer STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 19:07
  2. Inför STCS Mantorp 16/8 2008
    Av joH900 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 89
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 07:03
  3. Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 238
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 22:40
  4. Eftersnack från stcs @ mantorp 26/8 2006
    Av H.Blom i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 171
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 10:47
  5. Eftersnack/bilder STCS Mantorp 27/8-05
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 241
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •