Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur får man metalliclack att bli bra vid bättringslackning?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    568

    Hur får man metalliclack att bli bra vid bättringslackning?

    Skall lacka om min bagagelucka på 9000, har fått rost vid regskylten. Tänkt att lacka upp till reflexrampen för att få en hyfsat snygg övergång. Problemet är att bilen är grönmetallic, hur gör jag för att flakesen i metallicfärgen skall lägga sig åt rätt håll så det inte blir så himla stor skillnad i färgen?

    Spraylackat tidigare med metallicfärg och det har blivit så himmla stor skillnad mot de nya och de gammla jämfört med när man lackar med en färg utan metallic, då brukar de bli riktigt bra resultat. Sen har jag läst att det är 1000 gånger bättre att använda 2 komponentsfärg på sprayburk för bättringsarbeten än Mekonomens sprayburkar för runt hundringen. Hört att mecas är bra. Nån som känner till det och kanske till och med vet vad dom tar för dom? Finns min grönmetallic?
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    568
    Börjat rostlaga dörrarna idag på insidan, jäääklar va rost de blir under gummilisterna. Livsfarligt hehe. Men skulle bara säga det att det blev inte så stor nyansskillnad trots att det var metallic. Skall lacka bagageluckan så fort jag får hem 2 komponentsfärg. Insidan av dörrarna körde jag bara med Plastic Paddings Rostskyddsprimer (Guld värd) och Biltemas Färg vilket funkade förvånansvärt bra.

    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=432327
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

Liknande ämnen

  1. Tvätt, (kanske polering) och vaxning av metalliclack
    Av AcidSleeper i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •