Hur klarar sig dessa belägg på vintern och är de värda sitt pris? Skall montera dessa på biltemas sportbromsskivor.
Skall vara till 9-5
Pean Sweden har utförsäljning på red dot.
Hur klarar sig dessa belägg på vintern och är de värda sitt pris? Skall montera dessa på biltemas sportbromsskivor.
Skall vara till 9-5
Pean Sweden har utförsäljning på red dot.
V70 D5 AWD snål och stark
9-3 1.9TID Vector SportCombi
9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2
Monterade mina GS på biltema-skivor i sept -07. tycker de fungerar helt klart tillfredställande.
Visserligen kör jag inte som en påtänd iller , men lite aggresivare familjekombi körning pallar de för.
Lycka till.
//Matte
.... en händig karl reder sig själv...
..... men det kan ta lite tid bara.....
http://www.garaget.org/?car=26032
Personligen ser jag ingen nytta i att köra på Greenstuff belägg Är inte sååååå mycket bättre än original. Om du ändå ska satsa på något "värre" gå upp ett snäpp direkt istället för att bli besviken.
Nu var ju iof inte detta ett svar du sökte men bara ett tips
tycker dom dammar bra mkt mindre än original.. sen i kombination med slitzade skivor och lite lagom värme så tycker jag dom bettar på ganska bra.
Som dag och natt enligt min åsikt. Bilen levererades med en typ av belägg som inte hade bromsverkan i någon sekund (en evighet) när det regnade. Saab bytte då till deras andra variant som i och för sig fungerade vid regn, men som rostade fast på skivorna efter regn. Då bytte jag till Green Stuff och nya originalskivor. Nu fungerar bromsarna även vid regn, fälgarna blir inte bruna och skivorna slits inte alls så mycket som med originalbelägg.Ursprungligen postat av Keezo
Efter 150000 km kör jag fortfarande med samma skivor och samma belägg (ca 50% kvar).
Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)
Det är otroligt enligt mina erfarenheter,på 2 av mina bilar har skivor och belägg blivit skräp efter aktivt användande (aktivt gatåka). På bana var det bara att kasta in handuken efter ett användande.Ursprungligen postat av Göran Larsson
Mitt tips,kolla med Pean sweden.
/M
Akta skinnet!
[quote=lillen 761]Det är otroligt enligt mina erfarenheter,på 2 av mina bilar har skivor och belägg blivit skräp efter aktivt användande (aktivt gatåka). På bana var det bara att kasta in handuken efter ett användande.Ursprungligen postat av "Göran Larsson":1irzq7c7
Mitt tips,kolla med Pean sweden.
/M[/quote:1irzq7c7]
För vardagskörning så fungerar GS och deras skivor alla tiders, har så på kombin. Kört så 5-6000mil...knappt slitna så dom lär räcka länge till.
För aktiv körning(bana osv) så är det skit. Har även provat RS och det är lika illa. 3 bandagar och dom var slut!!
Så för bana så rek Blå Pagid - det är grejer det
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Kör mest landsväg och inte som en biltjuv.
Skivor får bli biltema och greenstuff eller liknande
GreenStuff är inte tillverkade för denna typ av körning. Det finns anledning till att det finns gula, röda och blå "Stuff" också.Ursprungligen postat av lillen 761
Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)
Såg att Pean sweden har utförsäljning på Red Dot är det nåt att ha?
Lyfter tråden pg ändring av rubrik
Är det verkligen 0 personer som har erfarenhet av Red dot
Jag har själv ingen erfarenhet av Red Dot, men dom jag har hört säger att det är ett lite vassare gatbelägg, snäppet bättre än Green Stuff, så med tanke priset är det nog bra mycket bättre än orig. eller motsvarande.
Tänker nog köpa mig ett par till min 9000 att ha hemma
Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
Garaget.org
Dessa är slut hos pean sweden. Iaf till 9-5, det mesta var slut till volvo och saab. Köpte black daimondbelägg och skall köpa biltemas sportbromsskivor så får vi se.
Ahh, okej. Drog precis iväg ett mail och kollade om det fanns till 9000, men det kan man nog inte räkna med isåfall.
Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
Garaget.org
Jag kör med Carbotech XP10 och det är det sjukaste jag någonsin varit med om.......du nöjjer dig säkert mer än väl med Carbotech bobcat dock.....