Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Caben jävlas

  1. #1

    Caben jävlas

    För två veckor senn stannade caben i halvöppet läge och cabluckan uppfälld. Vi skakade i cabpåsen och hade oss men fick till slut öppna ventilen och dra upp den för hand. Bakre fästena fick vi aldrig dit. Bilen kördes till en aktoriserad SAAB verkstad , på två veckor lyckades de inte hitta felet eller påbörja jobbet så jag hämtade ut bilen i går.
    Larm "kontrollera suffletten " kommer rätt ofta då man kör ,fastän caben är uppe. Jag har också noterat att bakluckan inte går att öppna varken med fjärr eller med dörrknappen nåt samband ? Den har funkat innan
    Firman sade att det var "mkt komplicerat och svårt att felsöka cabar"
    Jag tror nåt annat....
    Finns det nån firma nära Lund som grejar sånt här eller tips själv hur man går åt det?

    Bilen är en -00
    SAAB 9-3 CAB -01

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890
    Har du någon möjlighet att få reda på vilka felkoder den satte?

    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Ja, lätt är det inte iaf. Att du inte kan öppna bakluckan beror på att bilen inte tror att cabben är klar med fällningen.
    Det är rätt viktigt att få reda på felkoderna då dessa endast kan fås ut med en TECH-2.

  4. #4
    Som genom ett under visade sig en bekant ha tillgång till en tech-2 och dessutom kunna använda den. Återkommer hur det går när vi har pluggat in.
    SAAB 9-3 CAB -01

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    malmö
    Inlägg
    37

    re

    hejsan, hade liknande problem med min cab, saab skulle ha ett par tusen för att barafelsöka den...

    Men i löddeköpinge finns en firma som heter classic car service, jag lämbnade min bil där, dom hade den en hel dag och justerade sensorerna till caben, gick på 1800:-, nu funkar caben hur bra som helst...

  6. #6
    Sugmotor Delariums avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    42
    Hej,

    Ursäkta jag lyfter en så gammal tråd. Men har fått exakt samma fel. Visar bara "Kontrollera sufflett" och den verkar inte ens försöka. Kan inte öppna bakluckan. Hade problem i går, och då ville inte tygdelen med glasrutan vika ned sig mot "locket" ovanför cabpåsen så att säga. Efter att ha kört ner den helt, och sedan tillbaka upp igen så funka det. Tidgare idag körde jag upp och ner utan problem. Men efter golfrundan ville den absolut inte vika ned sig Hur tar jag mig in i bakluckan? Tvärvägrar ju nu.
    Saab og9-3 Cab - CABILERO!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Har en tech 2a i stan, bara att hojta till så kan vi läsa ur vad för koder den satt.
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  8. #8
    Sugmotor Delariums avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Owla Visa inlägg
    Har en tech 2a i stan, bara att hojta till så kan vi läsa ur vad för koder den satt.
    Tjena! Var ut igen och spöa på bilen lite (inte ordagrant, men en verbal misshandel fick den) och nu funkar den perfekt igen? Oljenivån har sjukit under MIN trotts påfyllning i höstas, men funkar. Finns det något klassiskt ställe som det kan/brukar läcka på?
    Saab og9-3 Cab - CABILERO!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Citat Ursprungligen postat av Delarium Visa inlägg
    Tjena! Var ut igen och spöa på bilen lite (inte ordagrant, men en verbal misshandel fick den) och nu funkar den perfekt igen? Oljenivån har sjukit under MIN trotts påfyllning i höstas, men funkar. Finns det något klassiskt ställe som det kan/brukar läcka på?
    Jo, men kan ju vara vettigt att kontrollera VAD den faktiskt försökt säga till dig och varför den tidigare stannat. Angående läckage har jag faktiskt dålig koll, skulle börjat med att kolla runt aggregatet där du fyllde oljan!
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

Liknande ämnen

  1. 900NG cab caben ballat ur!
    Av Pelleturbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:39
  2. Bagagelucka som jävlas 9-3ss
    Av jonlun i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 13:36
  3. Vårbilder på Caben / Värderingshjälp....
    Av Jimmy2626 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 14:27
  4. 900 T16 -85 hackar och jävlas
    Av pedera i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 15:13
  5. Hur bra är caben på 9-3
    Av Pera i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •