Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: angående magnetventil samt ventil på akvarievägg

  1. #1

    angående magnetventil samt ventil på akvarievägg

    är nybliven saab ägare, igen..

    Vad händer om man köra utan magnetventil och sätter t-kors istället?

    samt det sitter en "ventil" på vänser sida (framifrån) på akvarieväggen. det går vacuum slangar från den . Vart går dessa? två går till insuget men den tredje är av på min bil och jag vet inte vart den ska

    tacksam för snabba svar
    Saab 9000cs 2,3 FTT -92 RÖD

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 727

    Re: angående magnetventil samt ventil på akvarievägg

    Citat Ursprungligen postat av calibran
    är nybliven saab ägare, igen..
    Åh, det MÅSTE röra sig om en 9000 med TCS, vare sig färg eller årsmodell ser jag dock i den alltför suddiga kristallkulan men det kan väl kvitta.
    Citat Ursprungligen postat av calibran
    Vad händer om man köra utan magnetventil och sätter t-kors istället?
    T-kors vet jag inte men om du kopplar ihop "W" & "C" fär du grundladdtryck sk GLT vilket torde röra sig om ca 0,4 Bar.
    Citat Ursprungligen postat av calibran
    samt det sitter en "ventil" på vänser sida (framifrån) på akvarieväggen. det går vacuum slangar från den . Vart går dessa? två går till insuget men den tredje är av på min bil och jag vet inte vart den ska
    Är det inte så att denna urluftningsventil till TCS helt enkelt bara skall vara "lös"?

    Ett tips är att du anger lite mer info om bilen i din profil för att slippa fler dryga påpekande och framförallt för att du skall få så bra svar som möjligt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    vet inte om det funkade med profilinställningarna men i alla fall så rör det sig om en 9000 cs 2,3 FTT -92 med TCS ...

    Jag har ingen graderad laddtrycksmätare men den går upp ca 5-6 mm ifrån det första röda strecket på original mätare
    Saab 9000cs 2,3 FTT -92 RÖD

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av calibran
    Jag har ingen graderad laddtrycksmätare men den går upp ca 5-6 mm ifrån det första röda strecket på original mätare
    kan detta stämma att det är grundladdtryck?
    Saab 9000cs 2,3 FTT -92 RÖD

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 521
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av calibran
    Citat Ursprungligen postat av calibran
    Jag har ingen graderad laddtrycksmätare men den går upp ca 5-6 mm ifrån det första röda strecket på original mätare
    kan detta stämma att det är grundladdtryck?
    De ligger alltså i det gula fältet? Låter som GLT isåfall.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  6. #6
    ja den visar kanske hälfen av det gula fältet
    Saab 9000cs 2,3 FTT -92 RÖD

Liknande ämnen

  1. Fråga angående bultar till ram samt vevstaks överfall.
    Av Sebastian Wahlqvist i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 15:31
  2. Fråga om styrbox samt magnetventil saab 9000 2.3 LTT
    Av znabb i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:05
  3. Bilotrim? samt T7 magnetventil till T5?
    Av og900i i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 18:55
  4. Ang Magnetventil samt box.
    Av Flink i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •