Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp!

  1. #1

    Hjälp!

    Har en 9-5 aero -00 som går som ett spjut! Förra månaden började indikatorerna för abs att lysa. Lämnade in bilen och hoppades att det var en säkring ell ngt liknande. Räkningen var på 831 kr och jag kunde pusta ut....i två sekunder innan killen bakom disken sa att de inte gjort annat än en felsökning - och att de hittat felet. 20100 kronor skulle det kosta....ridå!
    Är därför på jakt efter ett begagnat abs-hydraulaggregat med TCS men utan ESP. Demonteringen behöver ett nummer på dosan...hur hittar jag det? Tydligen är det absolut nödvändigt att jag kollar, alt måste plocka loss aggregatet. Är ingen "meckare" och därför behöver jag hjälp. Allt verkar väldigt omständligt... Hur göra? Mycket tacksam för svar!

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 954
    Medlem#
    Dolt
    Får först och främst hälsa dig välkommen till forumet.

    Tror att numret är 5233911 men kan rekommendera dig att kontakta SDCC för säkerhets skull. De kan detta med gamla reservdelar till våra saabar. www.sdcc.se

    Sedan så vill jag i all välmening försiktigt påpeka att du borde kolla lite i forumets regler och ändra rubriken på tråden. Den förra tråden du skapade av exakt samma anledning var bättre döpt men det räcker med en tråd ändå. Ingen idé att ha två trådar med samma problem. Som tur är så har vi snälla och trevliga moderatorer här på STCS så de kommer säkert att hjälpa till att snygga till det hela snart.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Låser

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •