Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Handsfreestrul!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Handsfreestrul!

    Hej,

    Jag har köpt en 9-5, 04a som har en hansfreesats monterad. Det är till gamla Nokia. Tror hela kitet heter CARK-91 på Nokiaspråk. Problemet är att den är fast i TELEPHONE-läge, fastän ingen telefon finns. Detta innebär, i sin tur, att stereon inte funkar alls.

    Har läst runt bla här och sett skisser på hur den monterades på sin tid. Frågan är om jag måste montera ut "huvudenheten", HFU-2, eller om jag kan plocka bort hållaren, MCC-1, på nåt sätt utan större ingrepp? ...Eller finns det nåt trick som kan få igång stereon med HF-enheten kvar?

    Från MCC-1 går två kablar, en tjockare och en tunn. Den tunna försvinner in bakom mittpanelen medan den tjockare går upp till vänster vid passagerarsätet och upp nånstans där. Inbillar mig att den tjockare är antennen, men har inte kollat närmare ännu...

    Bilen är TEL-1 förberedd och har mic och använder bilens högtalare. Ingen extern mic eller högtalare...

    Jag harinte kunnat kolla ytterligare eftersom TELEPHONE läget har varit där sen jag fick bilen..

    Tacksam för synpunkter

    /Mats

  2. #2
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Det är troligen fel på kablaget så att det jordar handsfreen till stereon, då kopplar stereon om till handsfreen.
    Du kan koppla ur kablaget mellan handsfreen och stereon.
    All makt åt Thengil!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    RE!

    Tack... När Du säger koppla ur. Behöver jag plocka ut stereon och koppla ut mellan HF-box och stereon, eller ska det räcka med att "klippa kabeln" (den tunna som går från HF in bakom stereon). Då sitter ju fortfarande stereon ihop med HF boxen...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Fixat...

    jag svarar mig själv... det var inte så svårt... Tog bort plastplattan som sitter med 4 torx under handskfacket och sträckte, med visst besvär, upp armen och kände då HF enheten som satt kardborrad där, till höger om steron..... Bara att ta loss och koppla ur. Nu funkar stereon som den ska... Tunna sladden var förresten antennen och inte tvärt om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •