Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: P1141 svårlöst, behöver experthjälp

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    24

    P1141 svårlöst, behöver experthjälp

    Hejsan

    Har en 9-5 -99 som jag har dubbla lambdor i sedan rätt länge(aero steg 3 program). Jag har nu fått CE och felkoden är P1141. Det betyder "ström för låg för förvärmningskretsen sensor 2".
    Har bytt lambda 2 till en ny men det har inte hjälpt, felkoden kommer tillbaks efter en liten stund efter att jag släckt den.

    Har provat med en testlampa mellan stift 1 och 2 i honkontakten för att försäkra mig om att ström kommer fram.
    Vid första starten med testlampan så började lampan lysa först efter kanske en minut efter motorn startat. Skall det vara så? Är förvärmningskretsen inte aktiv hela tiden?

    Är det någon som kan ge nån ledtråd? Jag har inte lyckats få testlampan att tändas eller släckas genom att böja eller trycka /dra i kablaget ifall det nu skulle vara något kabelbrott som spökar.
    B235E, LS6

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    947
    hej
    ja har du gjort allt det där så får du nog prova med en annan styrenhet eller ladda om den. enligt wis så är det sista åtgärden att byta trionic.
    har du kollat så att avgassystemet jordar tillräckligt i motorn?
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    24
    ja har du gjort allt det där så får du nog prova med en annan styrenhet eller ladda om den. enligt wis så är det sista åtgärden att byta trionic.
    har du kollat så att avgassystemet jordar tillräckligt i motorn?
    Kan ett avgassystemet som inte jordar ställa till det? Det borde vara tillräcklig kontakt så fort det är åtdraget. Ska kolla.
    Kan ju vara styrenheten, men innan jag byter den vill man vara skapligt säker att det inte är något annat.
    Ska förvärmningskretsen inte vara aktiv hela tiden?
    B235E, LS6

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    24
    När jag nu vrider på tändningen så tänds inte testlampan som sitter mellan stift 1 och 2 på honkontakten. (Det gjorde den igår, några gånger iaf )
    Testade samma sak på lambda 1 som fungerar och då lyser lampan!

    Stift 1 som ska ge ström gör det också så fort bränslepumpen går. Stift 2 som går till styrenheten har inget avbrott fram till stora kontaktstycket då jag mäter.

    Det lutar mer och mer åt styrdonet tycker jag. Iaf om det är så att förvärmningskretsen alltid ska gå igång då jag vrider på tändningen och bränslepumpen går.

    Kan jag missat något eller är det "bara" byta styrbox???
    B235E, LS6

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Svårlöst lambda problem p0134 p1133 B2x5
    Av shadow i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-10-09, 18:50
  2. Experthjälp angående PPC? (trimmning)
    Av frasse1978 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •