Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: "brake" tänds vid vänstersväng

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    "brake" tänds vid vänstersväng

    Hallå.

    Nått ytterligare roligt fel på bilen.
    När jag skulle svänga i en rondell idag så blinkar ibland "break" till i panelen och varningstringlen i mitten tänds.

    Detta är absen som gör eller?

    Den tänds inte alltid utan blinkar mest till någon gång om jag svänger i högre hastighet, typ över 40km/h, tänds inte när jag rattar på tex parkeringen.

    Felsökningstips mottages..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Låg nivå i bromsvätskebehållaren?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Bilen är trött och orkar inte mer. "Give me a break" tycker den

    Närå, bara skojjar. Break=bryt och Brake=bromsa

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    ahh gick lite snabbt när jag skrev, får gå och kolla det, men låter konstigt då jag kollade sist jag bytte belägg för några månader sedan, låter ju nästan som att det isf skulle vara någon läcka.

    Det är ju inte i samband med att jag bromsar utan när jag svänger åt vänster.

    Får ta och kolla vätskenivån när jag kommer hem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    fyllde på lite bromsvätska, tycker dock inte det var så "farligt" låg nivå men kan inte se några läckage någon stans och den var helt snustorr vid tänkbara läckpunkter vid bes.

    Har kört ca 10 mil nu sedan lampan blinkade till utan att det blinkat nått mer så får väl hoppas det bara var någon engånsgrej, börjar kännas mer och mer olönsamt att laga på bilen när den närma sig 30K mil sträcket ganska fort nu känns det som..

    Kanske dax att kolla på bromsbeläggen så det inte är för dem är sletna som nivån sjunkt en bit.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    jahapp hittade felet idag...
    tyckte bromsarna var lite lätt svampiga på vägen hem från jobbet så hemma på pakeringen tryckte jag till och pedalen gick i golvet.

    Båda längsgående bromsrören till bak spräcktes... så jag har haft roligt hela eftermiddagen/kvällen nu...

    Jäkla irriterande då jag bes bilen för mindre än 3 månader sedan, och då frågade jag ändå om bromsrören såg OK ut då jag jag tyckte det var lite ytrost på, men bilprovningen tryckte ju de inte alls var farligt...

    Däremot min styrled som jag själv inte ansåg var så värst farlig fick jag 2a på...

    Så denna tråden blir väl egentligen under bromsdelen, allternativt låsa tråden då problemet är löst.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. "Brake"-lampan lyser och även Varningslampan. (SAAB 9-3)
    Av johan011 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 11:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •