Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Motorn stannar efter 10 sek! [Felet hittat!]

  1. #1
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Motorn stannar efter 10 sek! [Felet hittat!]

    En kompis 9-5 2,3t -03 med 280hk hirsch program startar sen går den som den ska i 10 sek sen flyger laddtrycksmätaren upp på det röda & den börjar bluddra & dör!

    Mörkt ute så vi kunde inte se nåt under huven direkt, inga varnings lampor som tänds. Han trodde att den gått i limp home, men när min gjorde det hörde man tydligt 5 klick när man slog på tändningen, här hördes inget sånt. Dessutom ska ju check engine lysa vid limp home!
    Det hände efter att vi drog på, jag låg först & han efter. Han hörde att det small till sen ville den inte gå längre, försökte starta & det gjorde den, men sen dör den som sagt efter c:a 10 sek! Startar vid varje försök men stannar igen! Någon som har någon idé?

    Edit: Felet hittat, det var som en del trodde bara en slang som lossnat/spruckit! Han har inte själv snackat med killen på verkstan utan det var hans tjej så han visste inte vilket, men det blev inte dyrt iallafall!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972
    Låter den annars helt som normalt? Kollar i WIS men hittar inget direkt på spiken...

  3. #3
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Den går helt normalt på tomgång & det går att varva, men efter en stund bara dör den... skitskumt! Innan jag hann tillbaka så försökte han köra efter att den startat, samma sak, den rullar iväg men efter 10 sek så bluddrar det till & den dör!

    Vi bogserade den till verkstan i natt där han brukar lämna den så dom får kolla på den, mest om någon varit med om nåt liknande!

  4. #4
    troligen har han skjutit intercoolern eller någon tryckslang
    M3 CAB,
    9000 2,3T sport

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Ok... tack för tipset, ska skicka iväg ett sms till honom så får han kolla lite!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883
    Håller med om slang eller liknande på trycksidan, låter precis som när jag blåste av tryckröret uppe vid insuget på min. Den får ju spel efter som lmm mätt viss luft och den sen får nåt helt annat.

    Borde höras rätt mycket pysljud om man gasar lite under de där 10 sekunderna den går isf.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  7. #7
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Citat Ursprungligen postat av Lysmask
    Borde höras rätt mycket pysljud om man gasar lite under de där 10 sekunderna den går isf.
    Jo... man tycker ju det, men det hördes inget onormalt vad jag hörde! Men det var sent så vi la inte ner allt för mycket tid på det utan började bogsera nästan direkt då det var sent & dom hade sin lilla dotter i bilen som ville hem till sängen!

  8. #8
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163
    Har ni tur så är det någon koppling på trycksidan som har delat på sig... och de kan gå ihop igen när det inte finns övertryck. Kan vara ett he****e att hitta men enket att fixa
    /Johan

Liknande ämnen

  1. Motorn går på 3 cylindrar Hittat felet!!!!!
    Av Perponken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 23:44
  2. (Hittat felet) För högt TT på en 9000 2.3t -95
    Av JFassL i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 22:54
  3. 99 i16 går på tre cylindrar | Felet hittat
    Av Mokko J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 14:55
  4. 9000cs 2.3T går som en boxermotor | Hittat felet!
    Av Mokko J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 23:26
  5. oljeläckage (hittat felet)
    Av costello i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 18:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •