Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Klarar nya Premium stereon även WMA?

  1. #1

    Klarar nya Premium stereon även WMA?

    Är på gång att byta ut min toyota yaris -06 mot en 9-3 2.0 biopower när 09:orna släpps snart. Någon som vet ifall Premium 150 förutom mp3, även klarar wma? Har ett antal skivor som är inspelade i wma formatet som min nuvarande toyota stereo läser. Undrar även lite över aux ingången. Är det bara att plugga in en mp3 spelare via hörlursutgången in till aux ingången? Hur blir ljudet? Kör för närvarande med en FM sändare inköpt i Bangkok och den imponerar inte speciellt mycket.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Norr
    Inlägg
    61
    Jag har en 08:a med premium 150w stereon och enligt instruktionsboken
    ska den klara av att spela både MP3 och WMA har dock inte provat detta.

    Angående mp3-spelarens anslutning så är det som du skriver, har så själv
    i min bil. Riktigt bra ljud faktiskt.
    Saab 9-3ss Linear Active Biopower -08 SÅLD
    Saab 900 S 2.0i Talladega -97
    Volkswagen Passat 2.0 Tdi 4motion -12

  3. #3
    Tack för svaret. Provkörde precis en 08:a med premium 150W. Helt ok ljud och en mkt trevlig bil att köra. Nu är det bara till att vänta på att 09:orna släpps

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    12

    Re: Klarar nya Premium stereon även WMA?

    Jag har en 9-3 -05 där jag har monterat in en AUX-ingång och den låter bra förutom att det är lite högt grundbrus på ingången, men det märks ju inte när man kör. Jag spelar från SonyEricsson mobil men det går inte så bra att ladda mobilen samtidigt, jag får då störningar i ljudet som kan vara lite irriterande.
    Vad gör man inte då man köper bil med originalstereo utan MP3-stöd, hålla på att bränna en CD per album är ju lite passé.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    501

    Re: Klarar nya Premium stereon även WMA?

    Citat Ursprungligen postat av hanscb
    Jag har en 9-3 -05 där jag har monterat in en AUX-ingång och den låter bra förutom att det är lite högt grundbrus på ingången, men det märks ju inte när man kör. Jag spelar från SonyEricsson mobil men det går inte så bra att ladda mobilen samtidigt, jag får då störningar i ljudet som kan vara lite irriterande.
    Vad gör man inte då man köper bil med originalstereo utan MP3-stöd, hålla på att bränna en CD per album är ju lite passé.
    Har alla -05or AUX-ingång inkopplat? Har en i min, men jag har inte provat, eller är det bara "förberett" för att koppla in?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    12

    Re: Klarar nya Premium stereon även WMA?

    Har alla -05or AUX-ingång inkopplat? Har en i min, men jag har inte provat, eller är det bara "förberett" för att koppla in?[/quote]

    Nä det är ett originaltillbehör. Firman jag köpte bilen av fick sätta in det åt mig i samband med köpet.

Liknande ämnen

  1. Koppla in 6x9:or i 9-3:a -08:a premium 150
    Av Kyling i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 22:16
  2. Premium 70 -> Premium 150 i en 9-3X -10
    Av aCiDiCuS i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 17:18
  3. Vad f**n är premium?
    Av TurboAnde i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 11:10
  4. AS3 vs Premium 300?
    Av VikingAero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 20:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •