Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Styrenhet- mappning

  1. #1

    Styrenhet- mappning

    Fick lite delar bytta på min bil samt bilen mappad efter bytet av delarna det som nu har hänt är att check engine lampan lyser. Kan det vara när man mappade som fick den att tändas, är felsökt med tech 2 samt dator.
    Kan mappningen ha skadat styrenheten och behöver man isåfall byta den och mappa om?
    9-3 2,0t ltt

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    85
    Nu har inte jag stenkoll men jag har för mig att checkengine kan börja lysa i samband med chippning. Den kan han som satte i chippet släcka åt dig.



    Mvh Anders
    Carlsson

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    Vad är det för årsmodell på din bil, har den T5 eller T7?

    Vad exakt har bytts, det underlättar felsökningen... När den felsöktes med TechII, vilka felkoder gav den?

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Det är en t5 -99 det som har bytts är turbon till en gt28rs ny intercooler ny dp samt racekat och spridare och soppa pump. Den felkoden som vi fick när Bollman felsökte med sin dator var en felkod för en t7 alltså en kod som inte skall kunna komma på min bil en t5
    9-3 2,0t ltt

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Ok, får du några CE blinkkoder? Vad sitter det för spridare i och med vilket bränsletryck? Är allt åtdraget ordentligt: downpipe, turbo, avgas? Kolla sladden till lambdasonden så den inte blivit skadad under montering.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Mappning av lh 2.4.2
    Av rgolsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 23:18
  2. mappning
    Av mikael_lundin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 21:11
  3. Mappning?
    Av Timpan@ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 22:09
  4. Mappning?
    Av Migaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 09:26
  5. Mappning m,m
    Av MojjeR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-25, 00:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •