Idag var det ca -14 grader ute och då råkade ja ut för ngt konstigt. När man INTE hade någon växel i och släppte upp kopplingen så ville bilen rulla framåt iallfall.. Inte speciellt stor dragkraft men vad kan vara felet?? Oljan???
Idag var det ca -14 grader ute och då råkade ja ut för ngt konstigt. När man INTE hade någon växel i och släppte upp kopplingen så ville bilen rulla framåt iallfall.. Inte speciellt stor dragkraft men vad kan vara felet?? Oljan???
Lustigt!
Igår råkade jag ut för samma sak, kände hur bilen "gungade" till lite när jag släppte upp kopplingen och varvet sjönk lite. När bilen blev varm så försvann det.
// Conny L
samma fel på min ng900 i morse, startade bilen och när jag släppte upp kopplingen så hoppade bilen till och stannade , startade en gång till och då funkade allt som det ska nån som har en bra teori vad som är problemet (-15) här i S-vall
900T-94 steg.3
Pontiac transporter 16v-95
Influensa-tider.
Kör ni med tjockolja?
Nej, men vaddå, det blir ju lite klistrigt mellan delarna när det är kallt. Lite trögväxlat är det också när det krupit ner under -30...
#2579
Varför blir det kaos i södra sverige när det en dag snöar precis som en vanlig dag i norrland?
30- i malmö.. då har ju alla jävla sörlänningar frusit ihjälUrsprungligen postat av T
9-3x TTID 20x9,5
sant...det är skillnad på -30 i norr och söder bodde några år i s-holm och när det var -10 där så kunde man knappt gå utUrsprungligen postat av lutte
900T-94 steg.3
Pontiac transporter 16v-95
Haha, så man blir alltså automatiskt vek bara av att bo där?Ursprungligen postat av costello
Audi 80 Quattro
japp...08or rimmar ju på fjollor bara skojaUrsprungligen postat av Stoffen
900T-94 steg.3
Pontiac transporter 16v-95
Jag kör med Mobil1 20-50W som är lite tjockare är original och det känns när det är riktigt kallt ute, då är det lite trögare att få växlarna innan lådan blir varm.Ursprungligen postat av T
// Conny L
oljan blir tjock när det er kallt og det blir större friktion mellom delene i lådan än när det blivit värmt. Viskositeten ändrar sej.
WhhhhhHHEEEEEEEEeeeeee.......
japp det är ju så. själv stog jag ute i två timmar på gården och skruva med bilen när det var minus 27. men nu när jag är nere i södra sverige så kan man ju fan inte ens gå ut när det är minus 10Ursprungligen postat av costello
9-3x TTID 20x9,5
min låda var då inte speciellt trögväxlad fast det var minus 30, kör mobilolja
Subaru Legacy
Och ensam kvar står nedflyttade norrlänningar...måste sluta jobba för Sida och flytta upp igen - det mesta snölika man ser är ju saltet!Ursprungligen postat av lutte
Tidigare bil, som utsattes mer för detta, gick riktigt bra att växla efter ivägkörning och kanske två växlingar. Hade original(växellåds)oljan med 30'+ på mätaren, 9000i.Ursprungligen postat av davva
#2579
Varför blir det kaos i södra sverige när det en dag snöar precis som en vanlig dag i norrland?