Såg i instruktionsboken att det ska vara NGK PFR 7H-10 i min motor.
Det är en 9-3 200-hästare.
Det låter som om de är satans dyra.
Det verkar inte som motorn ger full effekt.
Vet någon vad de kostar ? Ungefär?
Såg i instruktionsboken att det ska vara NGK PFR 7H-10 i min motor.
Det är en 9-3 200-hästare.
Det låter som om de är satans dyra.
Det verkar inte som motorn ger full effekt.
Vet någon vad de kostar ? Ungefär?
BMW s1000rr -11
typ 40 spänn...
http://www.speedparts.se
BCPR7ES-11 172 kr kostar dom inte så dyrt va + 10% rabatt om du är medlem
- Ja, men i instruktionsboken står det att det skallUrsprungligen postat av M frändberg
vara NGK PFR 7H-10 inte BCPR7ES-11
BMW s1000rr -11
11or ska du ha
9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
Ng 9-3 2,0T -05 ss
- VarförUrsprungligen postat av MgnusH
BMW s1000rr -11
Enda skillnaden är väl elektrodavståndet; 10=1.0mm 11=1.1mm.
Feltryck i instruktionsboken?
Kolla gärna här för förklaring till beteckningarna på NGKstift.
Edit: Läste dina olika beteckningar dåligt ser jag nu, det var mer än bara 10 & 11 som skilde visst.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
- Ska kolla det.Ursprungligen postat av LM
- Men det är ju ganska stor skillnad på
NGK PFR 7H-10 o BCPR7ES-11 , eller hur?
Om man tittar på alla bokstäver iaf
BMW s1000rr -11
du har ju andra att välja på än mitt exmpel om du går in på sidan så hitter du säkert dom du söker tog bara ett ex på stift till en 9-3 finns en massa andra
Sök på platina här på forumet så får du läsning ett tag.Ursprungligen postat av roverv8
Jag tolkar det som om enda fördelarna med dessa PFR-stift är livslängden jämfört med BCPR men det är inget jag sätter nån ädlare del på att det är korrekt.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Vaddå livslängd?
Man byter ju stiften samtidigt som olja och filter, alltså 1.000 mil!
All makt åt Thengil!
byter du bara en gång va 4år?Ursprungligen postat av Marcus J
[quote=M frändberg]byter du bara en gång va 4år? [/quote:bk9o365c]Ursprungligen postat av "Marcus J":bk9o365c
Nix, 2-3 ggr/år snarare...
All makt åt Thengil!
Du menar väl att du byter motorolja, oljefilter, stift och växellådsolja var 500:e mil?? Inte sant?Ursprungligen postat av Marcus J
Overkill? Nae...
Och ang dyra stift så är ju kostnaden för stift överkomlig. Iofs så kör jag ju med 8:or som är aningens dyrare på min Aero... Men det sitter ju BCPR7ES på vardagsbilen och på den byter man ju ibland.
Brukar ju vara runt 40kr/st.
9-5 2.3 2007
Nje, inte riktigt. Växellådsolja har jag aldrig bytt, men det är sannerligen hög tid för det!Ursprungligen postat av Lorenz
Annars gäller 1.000 mil för mig. Ny olja, nytt filter, nya stift. BCPR7ES-11 kostar ju bara 37:-/st på Micro.
All makt åt Thengil!
jag letada också efter stift till min bil och kollade vad stift skulle kosta
NGK PFR 7H-10 låg på 1200 spänn tror jag. men dessa hade en annan kärna som var dunderbra och höll flera flera flera tusen mil.
men saab har satt dom vanliga ngk stiften för 40spänn som ersättningsstift.
jag vet dock att NGK PFR 7H-10 satt i min bil orginal men kör nu med dom billigare stiften och det funkar lika bra..... kankse inte lika länge men man bytter ju ganska ofta ändå
mvh monne