Hejsan, jag är en stolt ägare av en 9k 2,3ltt A50 -97
Bilen har steg 2 från speedparts, alltså så sitter magnetventilsats på
3" från kat, och öppet filter. Sen sitter det istället för TB2531 en td04hl-15t.
Min fråga är: När jag tycker fullt så rusar laddtrycket upp till rätt så exakt 1,2 bar för att på en gång
gå ner till ca: 0,4-0,5 bar för att därefter sakta men säkert jobba sig upp till runt 1 bar igen, men då
är vi ju i slutet av registret alltså uppåt en 5000 varv.
Är detta normalt alltså ska det vara så ?
Kan det vara för att det sitter en något större turbo i den, vilket den inte är mappad med. ?
----------------------------------------------------------------------------------------
Sen så får jag fylla på kylarvatten ungefär var 4-5:e dag, vattnet är då precis vid "minimum" på behållaren
och då får jag "Check Radiator" på färddatorn. Samma sak om o om igen, utan att se vart det tar vägen.
inget under bilen, inget i motorutrymmet eller liknande.
Tacksam för alla seriösa svar.
Mvh Tommy