Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Förvärmingskrets 9-3 SS 03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Timmernabben
    Inlägg
    59

    Förvärmingskrets 9-3 SS 03

    Hallå!

    Jag har en 9-3 SS 03. Jag har problemet att check engine tänds ibland. Har kollat upp problemet med en Tech 2. Den säger följande:

    02S 2 Förvärmingskrets ström felaktig.
    P0036

    Jag har kikat lite i forumet och det verkar vara något med spänningar och lamdasonder.

    Hur ska jag gå tillväga. Kan jag lösa detta utan att behöva lämna in den på Saab?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    mest troligt åker du på att byta lambda sonden. ganska snabbt och lätt jobb som du kan göra själv.
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Timmernabben
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    mest troligt åker du på att byta lambda sonden. ganska snabbt och lätt jobb som du kan göra själv.
    Jag tackar för det snabba svaret.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    199
    Såja, lugn och fin nu...

    Först och främst så finns det ju två sonder på bilen, enligt din info så låter det som förvärmningen till den bakre sonden spökar (sitter efter katalysatorn). Men där är jag inte helt säker, kan vara den främre också...

    Spring bara inte iväg och köp en ny sond på chans, tråkigt om det nu inte skulle vara fel på sonden utan bara ett kontaktdon som spökar...
    Har du möjlighet att prova nån från en annan bil, så är det ju säkrare förstås. Det måste dock vara från en M03 isåfall, M04 => har sonder från en annan tillverkare.

    //Mr MEP

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 168
    Se till att få färsk mjukvara i styrdonet innan du dömer ut någon lambadasond.

    Tidiga nolltreor hade lite strul med diagnostiken i motorstyret.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Timmernabben
    Inlägg
    59
    Jag ska ut och kolla kontakten först innan jag köper något så att man inte gör bort sig. Saab tog 795 kr för den bakre sonden. Har man tur så är det kontakten som strular lite.

    Jag tackar återigen för visat intresse.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •