Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: I låda i en turbo ng900 97

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    74

    I låda i en turbo ng900 97

    Hej finns det någon i detta land som monterat en I låda med nr FM51 501
    i en turbo, hur blir det med utväxlingen/håller den för en trimmad bil

    MVH Richard
    Saab 9-3 AERO performance by Bollman

    Varför köra opel när man kan köra SAAB

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 235
    Vad är det nudå? Har du sabbat lådan?
    En i-låda kommer väl göra att varvet blir högre vid motsvarande hastighet.
    Accet blir bättre men toppfarten lägre.
    Kul förutom att den blir bullrig i högre fart.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    28
    jag satte in 2,3i i min funka finfint men nu är det så här att jag haft lite otur med mina lådor! innehållet har hållt men inte bakre fästet det har gått av 2ggr och slitit med sig en bit av växellådan! så jag har tänkt på att byta kopplingshus (sprängkåpa) och tillverka eget bakre fäste och förstärka kopplingshuset!

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 770
    ja bygde något som påminde om en polhemsknut utav lite järn å 2 avkapade solida stödämparbustningar från 9-5 bak de vibrerarmer men de e brutalt starkt ha itne haft några problem sen dess

    kan dok rekomendera nån frm av momentstag i dtill med de som siter på 9000 i åvankant på högersidan bygde ett av 2 gammla opel kadett E styrstag som ja kapade å svätsade i hopp med varandra med en rörhylsa så att ja fik en bustning i varje ända använd en så stor fästplatta som möjligt mot torpeden den e rtt tun å tål inte belastningen allt för bra krävs att man kapar hål i ljudisoleringen där i motorummet bara

    eddit:
    sorry att de vart lite ot
    jag rekomenderar starkt att åka med en i låda de blir lite roligare karaktär då

    hellst vill man u ha en riktigt tätstegad låda med lång 1 å kort 3 -4-5
    de blir ett hellt annat driv i bilen käns som att den drar bätre på alla växlarna å att man har betydligt mycket emr efeckt en vad man har
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

Liknande ämnen

  1. 9000 Turbo låda
    Av viggen959 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 23:12
  2. SS-låda på en ng900
    Av Nolis_cc i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:38
  3. Ng900 2,3 låda på 2,0 Turbo
    Av Placco i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 19:09
  4. Sätta i-låda i turbo bil
    Av ctg_putte i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 02:55
  5. ng 900 turbo låda lika som i og 9-3
    Av JoCkMoCk i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •