Hej finns det någon i detta land som monterat en I låda med nr FM51 501
i en turbo, hur blir det med utväxlingen/håller den för en trimmad bil
MVH Richard
Hej finns det någon i detta land som monterat en I låda med nr FM51 501
i en turbo, hur blir det med utväxlingen/håller den för en trimmad bil
MVH Richard
Saab 9-3 AERO performance by Bollman
Varför köra opel när man kan köra SAAB
Vad är det nudå? Har du sabbat lådan?
En i-låda kommer väl göra att varvet blir högre vid motsvarande hastighet.
Accet blir bättre men toppfarten lägre.
Kul förutom att den blir bullrig i högre fart.
jag satte in 2,3i i min funka finfint men nu är det så här att jag haft lite otur med mina lådor! innehållet har hållt men inte bakre fästet det har gått av 2ggr och slitit med sig en bit av växellådan! så jag har tänkt på att byta kopplingshus (sprängkåpa) och tillverka eget bakre fäste och förstärka kopplingshuset!
ja bygde något som påminde om en polhemsknut utav lite järn å 2 avkapade solida stödämparbustningar från 9-5 bak de vibrerarmer men de e brutalt starkt ha itne haft några problem sen dess
kan dok rekomendera nån frm av momentstag i dtill med de som siter på 9000 i åvankant på högersidan bygde ett av 2 gammla opel kadett E styrstag som ja kapade å svätsade i hopp med varandra med en rörhylsa så att ja fik en bustning i varje ända använd en så stor fästplatta som möjligt mot torpeden den e rtt tun å tål inte belastningen allt för bra krävs att man kapar hål i ljudisoleringen där i motorummet bara
eddit:
sorry att de vart lite ot
jag rekomenderar starkt att åka med en i låda de blir lite roligare karaktär då
hellst vill man u ha en riktigt tätstegad låda med lång 1 å kort 3 -4-5
de blir ett hellt annat driv i bilen käns som att den drar bätre på alla växlarna å att man har betydligt mycket emr efeckt en vad man har
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv