Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fundering angående steg 1 e85 konverteringar

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729

    Fundering angående steg 1 e85 konverteringar

    Jag går och lurar på etanolkonvertering nu lagom till löning (samtidigt steg 1), tittade upp priser (kollat andra levrantörer men de har inga lösningar på deras hemsidor).

    Tittade på NordicUhrs hemsida, ett steg 1 bensin kostar 4300:-, gör du samma fast e85, kostar det 6450:-.... Jag är medveten om att det ingår 4 tändstift, men har mycket svårt att tro att de går på över 2 000:- ?

    Att det är ganska nyutvecklat kanske gör sitt till priset, men så mycket olika parametrar trodde jag inte det skulle vara för att motivera en prisskillnad på 2000:-?

    Dock all heder till NordicUhr som har e85 program för T5

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Hej

    Tittar du på hemsidan http://www.nordictuning.com/main.php?lang=se
    så har du ett erbjudande i högerkolumnen. -20% på E85 konverteringar.

    Dina 6450 blir då 5160

    Angående priset bensin vs E85 på T5 så handlar det med all säkerhet om att E85 är tämligen nytt för T5.

    Sedan har du väl en STCS rabatt. Vet ej hur den förhåller sig till de -20% de kör med på E85.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729
    Antog att det var det redan avdragna priset, men de klart, då låter det mer resonabelt!

    Ska ringa dom imorgon och kolla upp.

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Vad jag vet så finns det fler firmor som skickar ut program med E85 stöd för T5 och även var tidigare med detta.

    Problem med T5 som jag ser det är att man kommer att sakna flexifuel funktionen.

    Mvh

    Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729
    Citat Ursprungligen postat av Sebastian
    Vad jag vet så finns det fler firmor som skickar ut program med E85 stöd för T5 och även var tidigare med detta.

    Problem med T5 som jag ser det är att man kommer att sakna flexifuel funktionen.

    Mvh

    Sebastian
    Maptun har inget information på deras sida, och Speedparts (BSR) har inte i nuläget, har inte kollat med SQR, men inget på dess sida iaf.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Om jag inte kommer ihåg helt fel så är det för att vi inte har tcs el om det var antisladd på de äldre bilarna, har själv en -98. Det är i den som själva etanolprogrammet ligger så det kan köra ihop med det vanlliga besnsinprogrammet. Vilker ger biopower funktionen.

    Har för mig att det var så det fungerade då magnus förklarade det när jag var och satte i ett steg 3 på min i våras. Rätta mig gärna om jag har fel!

    Maptun har rena etanolprogram till din bil. Finns ju många som köra med E85 program från maptun!

    Bensinprogrammen till T5:orna är ju billiga då den motorn har funnits ett tag nu (NG 900), E85 programmet är ju "nytt" vilket gör att de måste få in lite flis för mödan

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Liknande ämnen

  1. Frågor angående värdena i SID på steg 3
    Av Sketstopp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 19:29
  2. Fundering angående Tv-Licens.
    Av T200 i forum Off Topic
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 13:04
  3. Angående steg 3
    Av Dennis666 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 02:12
  4. En fundering angående laddtryck..
    Av tecen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 02:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •