Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: tappar effekt/smådör ng900

  1. #1

    tappar effekt/smådör ng900

    hallå.. har haft bilen ståendes ett tag (2 mån?) eftersom generatorn la av och ja inte hadde nån ork till o fixa de.. men så häromdagen satte ja dit en ny generator och fixade alla andra småfel på bilen..

    sedan provstarta ja bilen och den gick prec som den skulle.. ända tills jag gasade på fullt.. då känns det som om den inte tänder på nån cylinder några gånger innan man varvat ur den.. senare när motorn gått ett tag så försvan fenomenet och jag trodde de va lugnt..

    men så ida när vi skulle åka på en träff så börja han lika dant.. även efter att motorn gått ett tag..till slut så känns det som han bara går på 3 cylindrar vid gaspådrag.. men den går helt perfekt vid lite gaspådrag och vid jämngas/tomgång

    vad kan de va som spökar? den ryker inte, inga missljud, ingen tendens till detta innan generatorn la av.. de som e gjort under huvven är ett vevhusventilations-filter på AVn(går lika dant om man gör det orginal) och generatorbytet

    tändstift, olja+filter, turbo, kylarvatten, luftfilter är bytt för ca 300 mil sedan


    bilen: 900 2.0t -97 steg2 BSR (3000 mil sedan)

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Kolla upp DI:n. Gärna testbyt med någon för att se ifall problemet försvinner.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. 9-5:a - 98 som bla tappar effekt vid gaspådrag.
    Av PeterGu i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 14:10
  2. Tappar effekt
    Av dino i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 19:55
  3. Tappar effekt i min 2,2 TiD????
    Av sjostrm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 20:53
  4. Trött ng900 tappar effekt efter 4900
    Av mejgus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •