Är det vanligt att Saab verkstäderna byter olja och
filter 2 ggr för att allt "skit" ska försvinna?
Oljan kostade nästan 600 kr per byte.. så 1200 kr olja....
Jag tycker det verkar vara onödigt att ha så dyr olja om man ändå ska byta
Är det vanligt att Saab verkstäderna byter olja och
filter 2 ggr för att allt "skit" ska försvinna?
Oljan kostade nästan 600 kr per byte.. så 1200 kr olja....
Jag tycker det verkar vara onödigt att ha så dyr olja om man ändå ska byta
Det behöver de inte göra om de plockar ner oljetråget och gör rent silen mm.Ursprungligen postat av Robban_I
Detta bör man göra om turbon rasat.......
Hinner inte med allt.....
Är väl inte så bra att köra med vattenklägg i botten och rentav spån efter den skadade trubon. Tror att du mer än gärna betelt de 1200:- om du inte gör det och din motor rasar...
Måste man ha svindyr olja att skölja med??...Köp någon billig olja som du kör ut skiten med...fyll sedan på med din svindyra olja när man tycker motorn är ren.
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Tvättar man riktigt finns det inget vatten kvar i tråget.Ursprungligen postat av Larzzon
Hinner inte med allt.....