Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Frontmontera IC

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Frontmontera IC

    Köpte mig en IC ifrån KL-Racing likt många andra, nån som har några bra tips på att montera den.
    Det är den vanligaste storleken (Cellpaket:bxhxd 600x300x7,6) 3" anslutningar.

    Nån som har lite fina bilder på hur dom monterade det på sin 9000
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Frontmontera IC

    Kan fota lite när jag kommer hem idag kl 1700.
    Edit: Hmm, kom ju på att den inte är monterad på min bil för tillfället. Men det kanske går att se ändå vart mina fästen sitter.... om det hjälper ?
    Mvh Timmy

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Frontmontera IC

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Kan fota lite när jag kommer hem idag kl 1700.
    Edit: Hmm, kom ju på att den inte är monterad på min bil för tillfället. Men det kanske går att se ändå vart mina fästen sitter.... om det hjälper ?
    Vore skitbra, så man får en hum om hur folk löst det och vad dom gjort fästena av
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Så... ICn sitter ju längst fram och då är ju allt mitt andra bakflyttat lite tydligen. Det sitter en elfläkt längst bak. Verkar inte vara något hokus pokus, han har kapat av balken och satt ett stag från ena sidan till andra med 2 bultar som håller ICn.

    Utskärningen uppifrån som lixom håller originala saker på plats då det tydligen inte var nog fästen när dom flyttades bakåt ?


    Vänster sida.........................höger sida




    Här ser man balken på höger sida, utskärt och med 2 bultar som håller staget som i sin tur håller ICn.
    Mvh Timmy

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    Såhär blir min lösning, ICn hamnar högt upp istället för lågt ner.


    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

Liknande ämnen

  1. Frontmontera ic på 9000!
    Av Freeboo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-14, 06:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •