Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 89

Ämne: Medlemssidor, anv.namn & lösen?

  1. #21
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Speedparts behöver du bara ditt medlemsnr för attfå rabatt hos. Har du inte nåt medlemskort?
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  2. #22
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Fast du behöver inte komma in på medlemssidorna för att uttnytja speedparts rabatten.

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Fast du behöver inte komma in på medlemssidorna för att uttnytja speedparts rabatten.
    Problemet är att jag inte har kvar mitt medlemsnummer heller!
    Har kommit in på medlemssidan nu, men det fanns inget där som visade vilket medlemsnummer jag har!
    Otroligt dumt att man inte har en egen sida där man kan ändra sina uppgifter och se vad man har för medlemsnr.
    Borde underlätta en hel del för styrelsen, fast det kanske är väldigt mycket jobb att få till det!?

  4. #24
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    Problemet är att jag inte har kvar mitt medlemsnummer heller!
    Har kommit in på medlemssidan nu, men det fanns inget där som visade vilket medlemsnummer jag har!
    Otroligt dumt att man inte har en egen sida där man kan ändra sina uppgifter och se vad man har för medlemsnr.
    Borde underlätta en hel del för styrelsen, fast det kanske är väldigt mycket jobb att få till det!?
    fast...

    har du slarvat bort ditt eget nummer skulle man ju likaväl kunna slarva bort inlogget, för det behöver ju vara personligt om alla ska ha en egen sida.

    omöjligt att göra det idiotsäkert..

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Om man reggar sig med sin e-mail och den används som användarnamn så är det problemet löst.
    Alla (utom STCS) hemsidor jag använder kan man få sitt lösenord skickat till sig, eller en länk så det går att återställa lösenordet!

  6. #26
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    Om man reggar sig med sin e-mail och den används som användarnamn så är det problemet löst.
    Alla (utom STCS) hemsidor jag använder kan man få sitt lösenord skickat till sig, eller en länk så det går att återställa lösenordet!
    detta har varit uppe på tapeten.

    Ska STCS ha med din mail i sitt medlemsregister? det var prat om det, men folk byter mail ofta osv....

    hur många hemsidor använder du till klubbar/föreningar där det krävs en betald medlemsavgift som ska verifieras mot ditt namn och din adress? för dom kan inte ha ditt perosnnummer.. det blir lite strul med PUL osv.

    jag vet att det jobbas på en bättre lösning med hemsidan, nuvarande lösning var gammal när jag gick med 2008...

  7. #27
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Vi jobbar på en lösning där varje medlem ska kunna komma åt info om dig själv.
    Ex. om medlemsavgiften är betald, betala på ett smidigare sätt, uppdatera adressen med mera.

    Hoppas att få till en bättre lösning än den vi har i dagsläget.

    Vår IT-ansvarig Patrik Sonestad jobbar för fullt med detta sedan lång tid tillbaka.

    Mvh Michael

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Jag hoppas verkligen det blir en förändring!
    Byter mail ofta? Är man lite smart så reggar man sig med en hotmail, gmail osv,
    och inte en mailadress som kan avslutas för att du får en ny bredbandsleverantör, telia, bredbandsbolget, osv.
    Jag själv har tre olika mailadresser för olika ändamål, men det hjälper ju inte nu när man slarvat bort det lilla inplastade medlemskortet.

    Jag är med i en del föreningar där det krävs en betald medlemsavgift, och har aldrig haft några problem där ännu! :-)

    - - - Uppdaterad - - -

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Vi jobbar på en lösning där varje medlem ska kunna komma åt info om dig själv.
    Ex. om medlemsavgiften är betald, betala på ett smidigare sätt, uppdatera adressen med mera.

    Hoppas att få till en bättre lösning än den vi har i dagsläget.

    Vår IT-ansvarig Patrik Sonestad jobbar för fullt med detta sedan lång tid tillbaka.

    Mvh Michael


    Kanon, hoppas det blir snart!
    Tack för mailet, men fick inte svar på frågorna tyvärr.
    Hur får jag tag på mitt medlemsnummer?
    När går mitt medlemskap ut?

  9. #29
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    När går mitt medlemskap ut?
    medlemsavgiften betalas per kalenderår. Med andra ord betalar du för 2015 och den tar slut när 2015 tar slut. oavsett om du betalat i januari eller augusti.

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Ok, man får tydligen dra ur dig ett svar i taget!
    Hur får jag reda på mitt medlemsnummer??

  11. #31
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    Ok, man får tydligen dra ur dig ett svar i taget!
    Hur får jag reda på mitt medlemsnummer??


    Läs här och skall få svar på din fråga
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #32
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    Ok, man får tydligen dra ur dig ett svar i taget!
    Hur får jag reda på mitt medlemsnummer??
    jag är ingen admin, styrelsemedlem eller ens medlem i klubben. Jag försöker bara hjälpa så gott jag kan och svara på det jag kan.

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    jag är ingen admin, styrelsemedlem eller ens medlem i klubben. Jag försöker bara hjälpa så gott jag kan och svara på det jag kan.
    Den kommentaren var inte till dig, det var riktat till herr president som kommenterade ovan.
    Jag tackar för din hjälp och kommer att beställer mina grejer utan rabatt från speedparts.
    Vet inte ens om jag är medlem längre, men då borde jag väl inte kunna logga in på medlemssidorna?
    En sak är ivf säker, jag kommer inte att förnya mitt medlemskap förrän ändringar nämnda ovan är genomförda.
    I dagsläget verkar det omöjligt att få fram uppgifter och det gynnar inte en slarver som mig! :-/

  14. #34
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Då missupfattade jag dig, sorry.

    hursom så är det svårt det där.. med medlemstapp kommer kubben förlora resurser och då kan man inte driva igenom alla förändringar.

    jag hoppas att detta går att lösa denna period och att det inte kommer ha negativ inverkan på nästa års medlemsantal.

    jag valde själv att inte betala in min medlemsavgift nu för första gången sen 2008 blanda annat pga problemen som har varit med IT och allt annat. det har varit en orolig tid men det ser ut att ljusna om jag får ge min åsikt.

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Det står uttryckligen att ditt medlemskort är en värdehandlig. Jag antar att du läst på hemsidan och där står följande:
    Citat Ursprungligen postat av hemsidan
    Vi skickar ut ett medlemskort per medlem och år och vi skickar inte ut något nytt om man tappat bort det kort man fått
    Man kan också läsa:
    Citat Ursprungligen postat av hemsidan
    Personuppgiftsansvarig är: Saab Turbo Club of Sweden (organisationsnummer 858501-1359) c/o Stig Holmlund, Fagervik 120, 462 91 Vänersborg.
    Mailadress: medlemskap@saabturboclub.com
    Som medlem har du rätt att en gång per år få ut ett registerutdrag med de personuppgifter vi bokfört och begära rättelse vid felaktigheter.
    I båda fallen skall underskriven ansökan/anmälan översändas per post till ovanstående postadress.
    Vilket är ett sätt att få ut informationen som finns lagrad om dig, inklusive medlemsnummer.
    Nu är det väl lite väl omständligt så man kan ju försöka med det som står sist:
    Citat Ursprungligen postat av hemsidan
    Om du läst hela ovanstående text och ändå har obesvarade frågor om medlemskap så kontaktar du oss på medlemskap@saabturboclub.com.
    Så, frågan till dig blir då huruvida du har provat att maila den adressen?
    Forumet är _inte_ den primära vägen man får kontakt med klubben utan det är via epost.

  16. #36
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det står uttryckligen att ditt medlemskort är en värdehandlig. Jag antar att du läst på hemsidan och där står följande:

    Man kan också läsa:

    Vilket är ett sätt att få ut informationen som finns lagrad om dig, inklusive medlemsnummer.
    Nu är det väl lite väl omständligt så man kan ju försöka med det som står sist:


    Så, frågan till dig blir då huruvida du har provat att maila den adressen?
    Forumet är _inte_ den primära vägen man får kontakt med klubben utan det är via epost.
    Jodå, jag har läst och det står tydligt att skicka per post och om man har ÖVRIGA frågor kan man maila. Så nej, jag har inte mailat då jag inte har några övriga frågor och sist jag skickade ett brev per post så var Olof Palme statsminister. Jag tycker klubben kan vara mer tillmötesgående.
    Det är skitsamma nu, jag har redan betställt mina grejer och gick miste om ett par hundralappar. Jag kommer absolut inte att förnya mitt medlemskap innan jag ser avsevärda förbättringar inom detta område.
    Jag börjar också förstå varför medlemsantalet sjunker!

    //Stefan
    Senast redigerat av StefanT den 2015-05-05 klockan 17:05.

  17. #37
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av StefanT Visa inlägg
    Ok, man får tydligen dra ur dig ett svar i taget!
    Hur får jag reda på mitt medlemsnummer??
    Det står på baksidan av turbotrycket som du har fått om du är medlem.

    Mvh Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  18. #38
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Fast hur ska STCS kunna hjälpa dig att inte tappa bort medlemskort? Ang att vara tillmötesgående så förutsätter ju det att man först som medlem är medveten om hur man ska ta kontakt med dem man vill ha tag på. Står det att det är brev via posten som gäller så är det så, det är inte så mkt att göra åt i dagsläget. Sen kan man ju undra hur svårt det är att komma ihåg ett medlemsnr på 4 siffror.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  19. #39
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Ja det är då tunna argument för att försöka skyla över att man själv tabbat sig.

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Jag har skrivit i flera av mina inlägg att det är mitt eget fel som slarvat bort mitt medlemsnr. Skyller fasiken inte på någon annan, rent skitsnack! Att sedan framföra en negativ åsikt verkar vara tabu! Det borde rimligtvis vara lättare att få fram sitt medlemsnr, men om ni tycker att det är bra som det är, så kanske ni borde ta en titt på hur andra hemsidor fungerar. Tack o hej!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •