Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: konvertera i16 -> t16

  1. #1

    konvertera i16 -> t16

    kan jag använda i16 kabelstam till bränsleboxen, lite smidigare att "bara" byta motor och box... nog med jobb att mecka dit apc tänker jag...
    t16 är -85 och i16 är -92.
    OG T16 AERO

  2. #2
    Grundladd _Tegel_s avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    238
    hade du tänkt köra T16 motorn utan APC? då får du bara grundladdtryck. eller vad menar du?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av _Tegel_
    hade du tänkt köra T16 motorn utan APC? då får du bara grundladdtryck. eller vad menar du?
    Nej jag tänkte att slippa mecka dit bränsle-kabelstammen från t16, tänkte att t16 boxen och t16 motorn passar ihop med i16 bränsle-kabelstammen?
    APC ska jag defentivt köra med.
    OG T16 AERO

  4. #4
    Grundladd _Tegel_s avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    238
    Då måste det bli samma princip som att montera APC på en 900s, efter som dom inte har APC-styrning... då kan du kolla på den här sidan.

    http://popeye.rty.nu/2002/apc_S.htm

    Där står det ganska utförligt om hur man gör för att montera in APC-styrning på en befintlig kabelstam

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av _Tegel_
    Då måste det bli samma princip som att montera APC på en 900s, efter som dom inte har APC-styrning... då kan du kolla på den här sidan.

    http://popeye.rty.nu/2002/apc_S.htm

    Där står det ganska utförligt om hur man gör för att montera in APC-styrning på en befintlig kabelstam
    nja ungefär kanske, för jag har en komplett bil t16 -85, och komplett bil i16 -92, -85an skall få ny kaross

    Syftet med denna tråden var att se om jag kanske slipper momentet flytta kabelstamm ala bränslebox från 85an till 92an. APCn blir jag ju så illa tvungen att flytta rubbet, för det existerar ju inte över huvudtaget i 92an.... Bränsle box finns ju redan i 92an.

    Så den stora frågan lyder: Är kabelstamm ala bränsle box i16-92 kompatibel med t16-85??? Naturligtvis flyttar jag både motor och box från t16!
    OG T16 AERO

  6. #6
    Grundladd _Tegel_s avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    238
    okey, saken är den att du har lucas i 92an å Bosch i 85an, å jag är inte så säker på att det är samma kabelstam på dom då. kan skilja på uttagen på bränsleboxen m.m. tror att de lättaste vore om du flytta över hela paketet.

  7. #7
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Citat Ursprungligen postat av _Tegel_
    okey, saken är den att du har lucas i 92an å Bosch i 85an, å jag är inte så säker på att det är samma kabelstam på dom då. kan skilja på uttagen på bränsleboxen m.m. tror att de lättaste vore om du flytta över hela paketet.
    Nej, det är inte Lucas....

    Grundmotorn i en T16 från -85 är precis den samma som den som sitter i din 92a (bortsett från att den inte har någon turbo och har således andra kolvar och kammar). Ta med alla givare, tomgångsmotor osv från motorn som är från -92 så funkar de. Sen skaffar du en T16 box från en bil med LH och monterar de spridarna som boxen är gjord för så är det inga problem.

  8. #8
    Grundladd _Tegel_s avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    238
    okey :) aja, jag har inte börjar skruvat med min Lucas T16 FTT än, ska flytta över allt till min Saab 99, så då får man ju reda på lite mer om hur lucas ser ut, Hoppas du får till ditt med på ett bra sett :) för lägga dig som favoriit på garaget så kan man snegla lite på ditt projekt.

Liknande ämnen

  1. E85 konvertera
    Av XGranis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 21:23
  2. konvertera LH 2.2 -> 2.4
    Av davva i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 16:56
  3. Konvertera
    Av Hulken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 07:15
  4. DI Konvertera
    Av Stoffen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 18:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •