Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Trasigt elhissrelä till og900.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    17

    Trasigt elhissrelä till og900.

    Som sagt så har relät (5-poliga) till min fönsterhiss (förarsidan) pajat, det får inte kontakt när hissen skall gå uppåt, ner funkar det kanoners.
    Eftersom ett nytt relä på saab kostar 657:- så måste det bli skroten eller att koppla förbi det så man förlorar automatiken, har då 2 frågor.

    1. Men vars hittar man relät? i min bil finns det under baksätet, men på 5 andra bilar jag kollat genom så måste det ha en annan placering!?

    2: Om det går att koppla förbi relät, hur gör man? (tråkigt i natt om rutan inte går upp)

    Mvh // En desperat HenkeB

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Mig veteligen sitter det under baksätet, som på din, gör det på alla mina i alla fall. Vanligt på skroten vad jag sett är att dom plockar ur alla reläer, säkringar etc mkt tidigt. Fanns det tomma reläsocklar på dom du kikade på?

    Har inte kikat på elen där bak, men det måste ju gå att bara pilla in en liten kabel och bygla tillfälligt för att få upp rutan. Du får kika på reläerna det gäller, vilka kontakter som är normalt öppna och pröva bygla dessa. Lär inte kunna gå sönder nåt om man bara är lite försiktigt!
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. Vred och kugghjul trasigt på avtagbar dragkrok till ng9-3
    Av leipojim i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-12-25, 19:41
  2. Kontaktbläck till skyltbeslysning trasigt.
    Av MysCarl i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 16:26
  3. Trasigt bakljus till 93 sc -06. Hittar inget?
    Av johan123 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 01:03
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •