Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad för sorts turboagg i -90

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    Vad för sorts turboagg i -90

    hejsan alla
    sorry om överskrifter inte är korrekt skriven men kom inte på ngn annan.
    Har ju som sagt sålt min Talladega -89 (snyft) till en kompis som håller till på forumet. Nu har jag hittat ett annat litet objekt (endast turbo byte och förar dörren) och undrar vad för slags agg det sitter orginal på denna (dessa) saab turbo bilar? Är en -91 och han som sålde den trodde att det var ett T25, men jag är inte så säker på det. Enligt Speedparts skall det heta Garr TB2529 från 1990-1993. Om det INTE är ett T25, kan jag sätta dit ett sådant eller ett TB0356 utan för mkt jobb? Kanske rent av "bolt-on" med vatten/oljerör?

    Bild på den kommer snart OM jag köper den.

    Tack
    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    Re: Vad för sorts turboagg i -90

    Citat Ursprungligen postat av putte65
    hejsan alla
    sorry om överskrifter inte är korrekt skriven men kom inte på ngn annan.
    Har ju som sagt sålt min Talladega -89 (snyft) till en kompis som håller till på forumet. Nu har jag hittat ett annat litet objekt (endast turbo byte och förar dörren) och undrar vad för slags agg det sitter orginal på denna (dessa) saab turbo bilar? Är en -91 och han som sålde den trodde att det var ett T25, men jag är inte så säker på det. Enligt Speedparts skall det heta Garr TB2529 från 1990-1993. Om det INTE är ett T25, kan jag sätta dit ett sådant eller ett TB0356 utan för mkt jobb? Kanske rent av "bolt-on" med vatten/oljerör?

    Bild på den kommer snart OM jag köper den.

    Tack
    mvh putte65
    Ändrar lite i min frågespalt. Klart det sitter ett T25 på bilen men är det enkelt att byta till ett TB0356, skall det vara. Sorry för min okunskap

    mvh
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 447
    Kolla här:
    http://74.125.39.104/search?q=cache:Esw ... cd=1&gl=se

    TB0356 är äldre modell och har fläns T3 och inte T25. Grenrör eller adapter måste bytas /skaffas .
    Slangar ? ring GIK dom kan säga allt om Garret.

    Med vänlig hälsning
    George
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 803
    Sedan kan man diskutera nyttan med det hela......ett TB03 är ett gammalt stenåldersagg och enligt mig inte värt att lägga ned jobb på att byta till.
    Satsa istället på ett likadant eller nått annat nyare.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    turbo

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Sedan kan man diskutera nyttan med det hela......ett TB03 är ett gammalt stenåldersagg och enligt mig inte värt att lägga ned jobb på att byta till.
    Satsa istället på ett likadant eller nått annat nyare.
    Förstår precis hur du tänker, mannen. Men har hört av chipsmats (Tallan trimmad hos honom) att det är inte mkt lönt att byta från TB0356 till ett T25.
    Och satsa på ett lite större agg ingår inte precis i planerna på denna andra ev bil jag kanske skall köpa. Dessa "gamla" agg kan man numera få för 500:- och uppåt ju. Tycker att mitt TB0356 agg fungerar ypperligt men undrarde mest i min fråga om det var typ "bolt on" från ett T25 till ett TB0356.

    mvh putet65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

Liknande ämnen

  1. Vad är det här för sorts fågel?
    Av Roger #2378 i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 22:02
  2. Vilken sorts färg på bromsok?
    Av TurboAnde i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 00:02
  3. vilken sorts saab ? ?
    Av smart_core i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 04:19
  4. Vad för sorts färg på bromstrummorna?
    Av spec i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •