Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 2,5 eller 3,0 tumsystem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Motala
    Inlägg
    70

    2,5 eller 3,0 tumsystem

    Hej
    Ska byta halvsatsen på min 95a 2,3 170hk.Står i valet och kvalet att välja på speedparst 2,5 eller 3,0 tumssystem
    Har någon några tipps

    mvh uffe

  2. #2
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Ta 3"-systemet så blir ljudet lite dovare och goare utan att låta för mycket
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 204
    Ett säkert tips! LYSSNA på en bil med 3" och en med 2,5".
    Jag vet folk som har köpt 3" och tycker det vart för mycket basljud på tomgång m.m.
    Och de som köpt 2,5" och tycker det är dötrist att det låter nästan som orginal.
    Ska du trimma på mer än steg 3 senare så rekomenderar jag 3".

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 818
    Medlem#
    4458
    Lyssna gärna på precis samma avgassystem i precis samma bil som du har, för att det skall bli likvärdigt. Jag hade 2,5" Ferrita i min gamla 9000 och tyckte det var kanon. Så jag satte på ett 2,5" Ferrita på min 9-3 också när jag köpte den. Den låter klart mer. Inte så mycket på tomgång eller vid höga varv då det låter bra, utan mer vid uppförbackar i motorvägsfart då den nästan blir lite jobbig om man skall köra längre sträckor. Sådan var inte absolut inte min 9000. Så det kan säkert skilja mycket på beroende på bil och system.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Motala
    Inlägg
    70

    3tum

    Det får nog bli ett JT 3 tum

  6. #6
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 115
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Ett säkert tips! LYSSNA på en bil med 3" och en med 2,5".
    Jag vet folk som har köpt 3" och tycker det vart för mycket basljud på tomgång m.m.
    Och de som köpt 2,5" och tycker det är dötrist att det låter nästan som orginal.
    Ska du trimma på mer än steg 3 senare så rekomenderar jag 3".

    M.V.H.
    Varför då?

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481

    Re: 3tum

    Citat Ursprungligen postat av hucki
    Det får nog bli ett JT 3 tum
    är ett bra val, jag har Jt med 2 dämpare och det låter helt Ok, hörs ingen skillnad vid motorvägskörning och det brummar dovare vid stadskörning och tomgång.

    3tum med 1 dämpare tycker jag låter lite väl, då är det jobbigt att vara i bilen stundvis, med men 2 dämparen tycker jag det är en bra kombo.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 22:33
  2. [LÖST] Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bägge?
    Av ScottaN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •