Hej
Ska byta halvsatsen på min 95a 2,3 170hk.Står i valet och kvalet att välja på speedparst 2,5 eller 3,0 tumssystem
Har någon några tipps
mvh uffe
Hej
Ska byta halvsatsen på min 95a 2,3 170hk.Står i valet och kvalet att välja på speedparst 2,5 eller 3,0 tumssystem
Har någon några tipps
mvh uffe
Ta 3"-systemet så blir ljudet lite dovare och goare utan att låta för mycket
9-3 2,0t cab, -99
9-3 Sc TTID4, -11
Ett säkert tips! LYSSNA på en bil med 3" och en med 2,5".
Jag vet folk som har köpt 3" och tycker det vart för mycket basljud på tomgång m.m.
Och de som köpt 2,5" och tycker det är dötrist att det låter nästan som orginal.
Ska du trimma på mer än steg 3 senare så rekomenderar jag 3".
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Lyssna gärna på precis samma avgassystem i precis samma bil som du har, för att det skall bli likvärdigt. Jag hade 2,5" Ferrita i min gamla 9000 och tyckte det var kanon. Så jag satte på ett 2,5" Ferrita på min 9-3 också när jag köpte den. Den låter klart mer. Inte så mycket på tomgång eller vid höga varv då det låter bra, utan mer vid uppförbackar i motorvägsfart då den nästan blir lite jobbig om man skall köra längre sträckor. Sådan var inte absolut inte min 9000. Så det kan säkert skilja mycket på beroende på bil och system.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Det får nog bli ett JT 3 tum
Varför då?Ursprungligen postat av Andreas Plars
är ett bra val, jag har Jt med 2 dämpare och det låter helt Ok, hörs ingen skillnad vid motorvägskörning och det brummar dovare vid stadskörning och tomgång.Ursprungligen postat av hucki
3tum med 1 dämpare tycker jag låter lite väl, då är det jobbigt att vara i bilen stundvis, med men 2 dämparen tycker jag det är en bra kombo.
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06