Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: KING Fuel Saver

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    372

    KING Fuel Saver

    tjenare

    Någon som testat denna produkt, King Fuel saver?

    http://www.kingfuelsaver.se/

    bluff eller kan det verkligen fungera?
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 997
    Medlem#
    6220
    BLUFF!

    Har kört med en liknande pryl i en gammal nissan ja hade. Bilen gick sämre och den drog MER soppa. tog bort den och bilen gick bättre igen och soppa förbrukningen gick ner.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 146
    Gillade översta kommentaren under utlåtanden. Den sammanfattar hela bränslebesparingsgrejen rätt bra.

    Monterade 1st King Fuel Saver i min Mercedes 240D -77 med 81000mil på mätaren. Tack vare den vetenskapliga utformningen så har jag inte behövt tanka bilen efter monteringen. I själva verket så stiger nivån i tanken för varje mil jag kör!
    Förra veckan så var jag tvingad att tappa ur några liter för att det inte skulle rinna över.
    Vad har jag gjort för fel?
    /Harry
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    186
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Gillade översta kommentaren under utlåtanden. Den sammanfattar hela bränslebesparingsgrejen rätt bra.

    Monterade 1st King Fuel Saver i min Mercedes 240D -77 med 81000mil på mätaren. Tack vare den vetenskapliga utformningen så har jag inte behövt tanka bilen efter monteringen. I själva verket så stiger nivån i tanken för varje mil jag kör!
    Förra veckan så var jag tvingad att tappa ur några liter för att det inte skulle rinna över.
    Vad har jag gjort för fel?
    /Harry
    Vilken höjdare! Ärlige Harry från Grönköping

    Extra kul på en turbomotor då den vetenskapliga prylen monteras vid luftburken...innan turbon...
    9-5 kombi 2.0t-00 TD04 steg 3

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Ekshärad
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Gillade översta kommentaren under utlåtanden. Den sammanfattar hela bränslebesparingsgrejen rätt bra.

    Monterade 1st King Fuel Saver i min Mercedes 240D -77 med 81000mil på mätaren. Tack vare den vetenskapliga utformningen så har jag inte behövt tanka bilen efter monteringen. I själva verket så stiger nivån i tanken för varje mil jag kör!
    Förra veckan så var jag tvingad att tappa ur några liter för att det inte skulle rinna över.
    Vad har jag gjort för fel?
    /Harry
    Den här är ju ännu bättre.!


    Citat:
    Jag har en kompis som har sänkt bensinförbrukningen med 60%, bilen drog 0,9 liter pär mil när han körde lugnt, nu drar den bara 0,3-0,4 liter pär mil MED en stor husvagn efter bilen och en snitthastihet på 130 mellan säffle och märsta. jag kommer att köpa flera och seriekoppla för att "slå" hans förbrukning

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 950
    Medlem#
    Dolt
    Kan inte sluta att förundras över vissa försäljares sätt att krångla till sina meningar så att de knappt själva vet vad de skriver om.

    King Fuel Saver är en svensktillverkad produkt helt i tiden i den alltid aktuella kampen mot dagens klimatförändringar och växthuseffekten.

    Att något är helt i tiden för något som alltid är aktuellt, är inte det rätt självkart?
    Klimatförändringar och växthuseffekten? "På grund av" borde det väl vara? Eller varför inte "till exempel" då växthuseffekten är en typ klimatförändring.

    Deras "Tester och Resultat" känns ju lagom intressanta då de påstår att det mest handlar om mätningar av utsläpp efter att en en Fuel Saver-produkt installerats på bilar i USA. Vilken produkt det handlar om nämns inte. Inte heller nämns det om något annat åtgärdats på bilarna eller hur testerna gjorts. Kan inte så mycket om flödesteorier men som det är nu så förlitar jag mig hellre på saabs turbosnurror gör vad de lovar.

    Strunt samma förresten. Såg just priset på produkten och läste installationsförfarandet och istället för skeptisk så blev jag nu riktigt rädd.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    197
    Detta dokument då från Piteå kommun:

    http://www.kingfuelsaver.se/images/b-to ... -pitea.GIF

    NÅGOT modiferat... inte ens duktigt gjort...

    He he...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267
    Hehe sköna kommentarer de hade gjort på deras fina hemsida

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 788
    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Hehe sköna kommentarer de hade gjort på deras fina hemsida
    Lögner i samma paritet brukar ju dyka upp även på detta forum när bränsleförbrukning av den egna bilen diskuteras så vi skall nog inte kasta för mycket sten i vårt eget glashus.

    Självklart är det fråga om en ren bluffprodukt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267
    Mjo vet att man ska se lite med blida ögon på just förbrukningen överlag även här.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 744
    Medlem#
    10798
    Liknande produkter har testats seriöst, resultatet är en någon ökad bränsleförbrukning.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    372
    skickade ett mail till dom å frågade var man ska sätta denna sak på en turbo saab. Dom svarade att den skulle sitta innan ICn. Så alltså inte vid luftburken.

    Sen har jag en arbetskamrat som påstår sej ha fått mindre förbrukning med denna sak.. Men om det beror på den eller om han e snällare på foten är en annan sak
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    731
    finns något liknande på vissa lastbilar så att det snurrar luften men det är mer för att trycka ut smuts och skit mot väggarna så att renare luft ska komma in i luftfiltret och sedan motorn.

    Mycket rolig läsning på den sidan dock
    Bilen: Saab 9000 CD 2.3T på garaget: http://www.garaget.org/?car=152851

  14. #14

    Re: KING Fuel Saver

    Jag kan ordna så ni får pröva King fuel saver gratis i en månad. Tycker ni inte att den funkar så skicka tillbaka den tillsammans med fakturan. Kostar inget. Så då har ni iallafall prövat den själv och först då kan ni säga om den funkar eller inte!! maila mig på grabergj@hotmail.com om ni är intresserade av att testa. Och om ni vill köpa den så kostar den strax över 700kr.

  15. #15
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 997
    Medlem#
    6220

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av Skylab
    skickade ett mail till dom å frågade var man ska sätta denna sak på en turbo saab. Dom svarade att den skulle sitta innan ICn. Så alltså inte vid luftburken.
    HAHAHAHA
    Hur mkt tror du luften virvlar efter ICn??

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  16. #16
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 814

    Re: KING Fuel Saver

    Det tåras i ögonen av skratt....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 513

    Re: KING Fuel Saver

    Citat Ursprungligen postat av jokken
    Jag kan ordna så ni får pröva King fuel saver gratis i en månad. Tycker ni inte att den funkar så skicka tillbaka den tillsammans med fakturan. Kostar inget. Så då har ni iallafall prövat den själv och först då kan ni säga om den funkar eller inte!! maila mig på grabergj@hotmail.com om ni är intresserade av att testa. Och om ni vill köpa den så kostar den strax över 700kr.
    Hej, och välkommen till forumet.


    Vad menar du med påståendet i din text som jag har fetstilat?

    Menar du att ingen kan säga nåt om något fungerar eller inte, om man inte testat själv? Vad är det för nonsens? (nu var jag snäll...)

    Så om någon påstår att jag med deras röda tunna banlonpolo och rosa badbyxor kan hoppa från tjugonde våningen med skallen före ner i backen utan att skada mig, så kan jag inte säga om det funkar eller inte utan att själv ha prövat....? Man kan alltså aldrig använda redan kända vetenskaper fysikens lagar och andra erfarenheter som andra redan gjort, utan måste alltid testa själv innan man kan säga om det funkar eller inte?


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    110

    Re: KING Fuel Saver

    Av den här får man t.om 35(+!) extra hk till betydligt lägre pris.
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/31-GA...Q5fAccessories

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    202

    Re: KING Fuel Saver

    Citat Ursprungligen postat av henknu
    Av den här får man t.om 35(+!) extra hk till betydligt lägre pris.
    Man kanske skulle sikta på att serie koppla ett gäng sådana då istället för att byta turbo och programvara
    Låter inte det som en bra idé?
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 470

    Re: KING Fuel Saver

    Känns som att det är säkrare att använda det redan befintliga "ecoprogrammet" som finns i T7'orna Mindre effekt och lägre bränsleförbrukning Dock behöver man komma åt dom berömda dolda menyerna i sidden för att aktivera det
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. King Polish på lödag
    Av Vfr i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 12:36
  2. King Of Europe
    Av Sasse i forum Allmänt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 14:44
  3. king of europe
    Av M frändberg i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •