Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 53

Ämne: Bilen avställd, Atava fortsätter dra pengar? LÖST! äntligen!

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Samma mail kom till mig också.

    Jag byter försäkringsbolag så fort det går.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  2. #22
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Din försäkring är avslutad.

    I den bifogade filen, kan du läsa mer om vad det innebär.

    Hälsningar
    Atava

    Tänk på att detta är ett mail som du inte kan skicka i retur till oss.

    www.atava.se

  3. #23
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 042
    Medlem#
    4869
    Hehe, ni har också råkat ut för Atava

    Jag sålde min SS för en månad sen, och så igår fick jag mail från Atava där det står att de inte kan dra pengar eftersom det saknas medgivande för autogiro. Det roliga är att det finns ett medgivande, de har dragit pengar och dessutom satt tillbaka pengarna igen.



    Det blir nog LF på cabben när prova på-försäkringen löper ut..
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Orust
    Inlägg
    88
    Jag tänker fortsätta med Atava! För dom är så sjuuukt mycket billigare än andra bolag! Jag fick precis som alla andra mejlet om att auotogirot inte var aktiverat.. Men nu kostar det iaf inte röven att ringa kundtjänst.
    De problem jag har haft har jag fått snabb och bra hjälp med så fort jag har kontaktat dem. Har fått kännslan att dom vill få saker och ting bra.
    Volvo 242 DL 75a OrangeEd Finbil http://www.garaget.org/?car=35133
    Och en massa Saabar, mest 9000..

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Citat Ursprungligen postat av J0NTIZ
    Jag tänker fortsätta med Atava! För dom är så sjuuukt mycket billigare än andra bolag! Jag fick precis som alla andra mejlet om att auotogirot inte var aktiverat.. Men nu kostar det iaf inte röven att ringa kundtjänst.
    De problem jag har haft har jag fått snabb och bra hjälp med så fort jag har kontaktat dem. Har fått kännslan att dom vill få saker och ting bra.
    Jag ökade min kostnad med 13kr/mån när jag bytte till länsförsäkringar istället, känns som det är värt det

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    633
    Fick också mail om att autogiromedgivande inte fanns finns visst ju
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

  7. #27
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Citat Ursprungligen postat av J0NTIZ
    Jag tänker fortsätta med Atava! För dom är så sjuuukt mycket billigare än andra bolag! Jag fick precis som alla andra mejlet om att auotogirot inte var aktiverat.. Men nu kostar det iaf inte röven att ringa kundtjänst.
    De problem jag har haft har jag fått snabb och bra hjälp med så fort jag har kontaktat dem. Har fått kännslan att dom vill få saker och ting bra.
    Jag ökade min kostnad med 13kr/mån när jag bytte till länsförsäkringar istället, känns som det är värt det
    gjorde typ 38kr i månaden för min del, och fick bättre vilkor och dubbla miltalet.

    var posetiv till atava från början, skulle ju va smidigt och enkelt och man kunde fixa allt själv, men den dagen det händer nått vill jag nog va säker på att jag har någon som kan hjälpa mig och agerar seriöst.

    Nä kommer nog dröja innan jag ta dem igen, finns bättre sätt att tjäna 500kr/året än att snåla in på försäkringen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    var posetiv till atava från början, skulle ju va smidigt och enkelt och man kunde fixa allt själv, men den dagen det händer nått vill jag nog va säker på att jag har någon som kan hjälpa mig och agerar seriöst.
    Jag var inte så noga med hur det var, mina egentliga krav var väl mest att jag var tvungen att ha en trafikförsäkring samt att dom skulle dra pengar från mitt konto varje månad....

    Men inte ens det verkar man vara säker på att dom kans fixa.

  9. #29
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 329
    Medlem#
    10610
    Jag har stora problem med Atava jsut nu eftersom att jag inte kan säga upp mina försäkrningar via deras hemsida och dessvärre inte får tag i någon i deras kundservice heller, har försökt några dagar i rad nu men lyckas inte att få tag i någon.

    För mig så har dom dragit den trippla försäkringskostnaden mot för vad den ligger på plus att jag inte längre behöver ha bilarna försäkrade, skitroligt när man har en massa andra utgifter osv.
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  10. #30
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    ka ju säga som så att den 25/6 ringde jag atava och de lovade att pengarna skulle vara utbetalade inom 10 bankdagar, inte ett öre har jag sett till än, så nu blir det till att ringa igen, men blir ju bara förbannad.

    Mets förbannad är jag för de pengarna de fortsatte dra när de inte skulle och sen vägrar betala tillbaka dem, frågan är om man ska polisanmäla dem eller vad som ska krävas för att få igen pengarna?

    Dagens uppdate, atava säger sig ha betalat tillbaka pengarna till mitt konto den 3/8, jag har då inte fått några pengar på mitt konto då det har stått 0kr i ca 2 månaders tid på de kontot de fick...

    Så nu får man väl kontakta banken för att se vad som är gjort och inte..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #31
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 329
    Medlem#
    10610
    Nu fick jag äntligen tag i dom efter att ha jagat dom hur länge som helst för att kunna säga upp mina försäkrningar!
    Problemet var att något för dom itne fungerade just nu istället så att dom inte kunde ta bort mina försäkringar just nu så att dom skulle höra av sig under eftermiddagen och bekräfta att dom var borttagna, det tror jag precis vad jag vill om att dom kommer göra kan jag ju säga.

    MVH// Mokko
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  12. #32
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    verkar helt och hållet bero på vem man får prata med, vissa erkänner att det strular lite med både det ena och andra, och vissa blir ju bara förbannade när man rnger och säger att dom verkar ha problem...

    Vet inte riktigt hur jag ska vända mig nu, trippelkollat så alla kontouppgifter dom fått är korrekta och det är dem, de hävar likväl att pengarna är utbetalda till mig, jag har dock inte fått en spänn på mitt konto... vad fasen ska man tro om detta.
    Verkar ju va hopplöst att försöka göra nått med då de bara viftar bort problemet att det är mitt fel att de inte betalat tillbaks några pengar.

    Nä fy fan, blir bara mer och emr anti ju längre det går, är just sånna här grejer som avgör mycket när jag väljer bolag och lär ju defintivt göra det änn mer framöver..


    Edit:
    Man vet ju fan inte vad man ska tro, ringde igen idag fredag och får de beskedet att de tyvärr inte kan se med betalningar osv i systemet utan de är tvunga att kolla med någon annan avdelning eller nått liknande, så de skulle kolla upp och återkomma.
    Men härmomdagen blev jag ju halv utskälld av tanten jag fick prata med och då hävdade hon ju att pengarna var utbetalda 4/8 nått som inte stämde enligt henne jag pratade med idag...

    Så nu skulle hon kolla upp och återkomma under dagen, så får man väl se när mina pengar dyker upp... mycket arbete för 500kr, tror det är 364+195kr de ska betala tillbaks... men det blir väl en kul överaskning när de dyker upp...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Orust
    Inlägg
    88
    Varje gång jag har fått problem har jag roat mej med att mejla VDen Och jag får säga det att han har löst allting samma dag, eller dagen efter och har svarat personligen med en ursäkt.
    Volvo 242 DL 75a OrangeEd Finbil http://www.garaget.org/?car=35133
    Och en massa Saabar, mest 9000..

  14. #34
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Sådär då fick jag mail om att jag kommer få tillbaks 122kr idag iaf, fåse om dom dyker upp på kontot eller ej. Stod att det skulle regleras via autogiro, om nu det fungerar åt det hållet med

    Dock har jag plockat bort mitt autogiromedgivande hos Atava så får väl... Annars kan dom 122:- kvitta, bara jag slipper atava så.

  15. #35
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Sådär då fick jag mail om att jag kommer få tillbaks 122kr idag iaf, fåse om dom dyker upp på kontot eller ej. Stod att det skulle regleras via autogiro, om nu det fungerar åt det hållet med

    Dock har jag plockat bort mitt autogiromedgivande hos Atava så får väl... Annars kan dom 122:- kvitta, bara jag slipper atava så.
    Logga in och fyll i ditt kontonr på sidan så "ska" det funka enligt dem själva.

    Jag tog med bort mitt autogiromedgivande när de fortsatte dra pengar fast de inte skulle, men det skull enligt kundtjänst inte göra så mycket om man angivet kontonr istället.

    Kan ju dock säga att de aldrig ringde tillbaka till mig igår heller, hade det som i ditt fall handlat om en hundring så kanske det inte är värt besväret, men för min del är det ju strax över 500kr vilket jag tycker är onödigt att ge bort de småpengarna de ska betala tillbaks för de dagarna som var redan betalda spelar mindre roll, det jag mest hängt upp mig på var att de drog en extra månadsavgift efter att jag ställt av bilen...

    Men jag är med glad att jag blivit av med dem, vilken röra det skulle kunna blivit om nått hänt och man behövt använda försäkringen...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #36
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 329
    Medlem#
    10610
    Dom ringde tillbaka till mig kom jag på att jag aldrig sa och tog bort mina försäkringar, men istället för att få något mail att dom hade tagit bort mina försäkrningar så kom det mail om att bilarna var påställda igen istället
    Går jag ut på atavas hemsida och kikar så har jag dock inga försäkringar kvar där så man får väl se vad som händer.
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  17. #37
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    hmm detta blir ju bara mer och mer skumt, jag har ju stoppat autogirot, nu när jag loggade in på internetbanken så står det "aktivt efter stopp", så det har helt plötsligt blivit återaktiverat.

    Ska ju bli spännande detta nu när det snart är månadsbrytning, enligt dem själva så betalas pengarna tillbaka då, så antingen drar de ju 360 spänn till eller så får man tillbaks pengarna.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Själv har jag blivit belönad med en kostnadshöjning på min försäkring om jag förlänger. Från 10800kr om året till 12500kr om året. Var tydligen ingen fördel att jag har haft körkortet i 2 år
    Blir ett byte för min del. Får hoppas att det går smidigt att avsluta atava bara

  19. #39
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    inte helt oväntat så har det inte kommit ett öre...

    undra va fan man ska behöva göra...

    Vad kan man hota med som sätter lite fart på dem?

    känns mer nu som att jävlas bara för att just jävlas, sen vill jag även ha mina pengar tillbaka...

    Edit:
    Helt sanslöst, personen jag pratade med idag sa att den tidigare personen jag pratat med inte gjort något mer än antecknat att jag ringt.

    är ju lungt upp i över 10 gånger jag ringt nu, 595kr är det visst som ska betalas tillbaka sa dem idag så nu känns det ju ändå lite lönt att strida för dem pengarna, likväl som att det känns lite roligt att höra alla bortförklaringar varje gång man ringer, måste ju va otroligt ledsamt att sitta i deras kundtjänst och hålla på så emot kunderna, jag skulle iaf inte palla ett sånt jobb som verkar gå ut på att kunden ska ge upp och låta dem få pengarna,,.,
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #40
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    inte helt oväntat så har det inte kommit ett öre...

    undra va fan man ska behöva göra...

    Vad kan man hota med som sätter lite fart på dem?

    känns mer nu som att jävlas bara för att just jävlas, sen vill jag även ha mina pengar tillbaka...
    När det tryter så kan man alltid hota med att man lämnar över ärendet till sin advokat. Då brukar det bli ungefär samma effekt som att nån sitter med en blåslampa och eldar dom i röven oavsett vilket företag det är och oavsett om du har en advokat eller inte :]
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. Bilen avställd hur göra
    Av bosnafly i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 14:38
  2. [LÖST] OG9-3 -00 varvar ej över 5k bilen bluddrar
    Av DeFlo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 22:52
  3. Bilen avställd och orolig över elen
    Av Ric_234r i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 20:47
  4. har äntligen sparat ihop pengar (SAAB 9-5 ??? köp)
    Av saablaroxå i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 23:45
  5. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •