Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad är fel? Växellådan eller sensonicen

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Bromma, Stockholm
    Inlägg
    90

    Vad är fel? Växellådan eller sensonicen

    2,an 4an och backen fungerar alltså inte.....
    Stod still ett tag på tomgång och med backen i idag och efter ca 1 min ökade plötsligt varvet på motorn ytterst lite och bilen började rycka lite lite bakåt? Tryckte jag nu lite på gasen så funkade backen helt plötsligt!!??

    En annan sak. När jag lägger i trean eller femman från stillastående eller sakta rullande så står det "växla ner" i displayen, men när jag lägger i 4:an står det ingenting och driver heller inte fram.

    Ännu en sak. När jag rullar sakta fram och lägger i backen så känner jag hur kuggarna drar emot varandra, som en "kärringväxling". Slänger jag in backen då känns det verligen som jag får i den, men den vill ändå inte driva bakåt.... ? Känns som vxllådan ändå funkar som den ska, men jag kan ha fel!!, lägena känns som vanligt och med motorn avstängd hörs det som om växlarna läggs i som dem ska....

    Nån med några tips?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 292
    Spontant känns det som om växelspakens givare inte lirar riktigt. Dock är jag inte så insatt i Sensonic så det finns säkert nån med lite bättre kunskaper om detta som kan svara.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Bromma, Stockholm
    Inlägg
    90
    Är det den givare som sitter på växelspaken med typ 4 kablar? Var sitter styrboxen till sensonicen?

Liknande ämnen

  1. hjälp! äre växellådan eller kopplingen ? akut.
    Av saabgubben87 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 12:01
  2. Suck... Växellådan eller kopplingen? alla bud mottages...
    Av FeFFe i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •