Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Pilotpaket hjälp...

  1. #1

    Pilotpaket hjälp...

    Halloj..

    Har någon koll på pilotpaktet.Har den i min saab 95 Aero. Hållaren passar inte min mobilmodell samt att kablarna går till den går ända in bakom ac:en ser det ut som. Ska man mecka med det där själv, någon som har koll på biffen.?
    En hållare till min mobil behöver jag i alla fall så långt e jag med. Men resten.. :?:
    *Saab Aero SC -05 *

  2. #2
    Håller på att leta en 9-5 med pilotpaket och de flesta som jag tittat på har inte haft någon anslutning till mobil monterat så jag tror att det är "eftermonterat". Tror att det är självmeck som gäller.

    /Robert
    Robert Schöllin
    Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
    9-5 Aero -03 SC - Cosmic Blue

  3. #3
    Någon som har meckat med detta tillbehör(pilotpaket)?.
    Går ju att köpa handsfreegrejer.. men när bilen har det kan man ju testa i alla fall ;)
    *Saab Aero SC -05 *

  4. #4
    Jag fick ändrat i min. Hade SE hållare när jag köpte den men bytte till hållare för min Nokia N95:a.
    Blev en hållare med aktiv laddning men ingen handsfree. Gav ca 600 kr för hållare (brodit givetvis) samt ordentlig montering där dom lödde fast kabeln vid cigarettuttaget.

    Då plockade dom även bort mikrofon, extra telefonlur o.s.v som satt tidigare i bilen.

    Jag resonerade såhär: Jag köper en bil för över 120.000, då kan jag lägga ytterligare 600 för att få det ordentligt installerat med kvitto och garanti.
    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  5. #5
    Hello Boltis..
    Jag håller helt med dig .. men man vågar ju inte lämna bilen överallt hahaha.. Vart fixade du dina? och fixade de allt under dagen .,?

    Ahh nu fattar jag brodit.. http://www.brodit.se/
    är det du menar?
    Fixade de allt åt dig.. ?
    *Saab Aero SC -05 *

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    784
    Medlem#
    4900
    sök på tel1
    det finns förberett i vissa 9-5 med mikrifon....
    sladdar finns in tejpade bakom panel på andra...
    sök... och ni skall finna
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  7. #7
    Det fixade jag på Fribrocks Bil i Ängelholm där jag köpte bilen. Dom har en kille som heter Olof som sysslar enbart med elektriska installationer (handsfree m.m.)

    Det tog inte så långt tid för honom att fixa det. Skulle uppskatta att det tog ca en halvtimme.

    För mig passar det så bra att ha med Fribrocks att göra då jag jobbar ca 200 meter därifrån!

    Sen är du helt rätt på det gällande hållaren, brodit där alltså. Ber om ursäkt att jag inte hjälpte dig från början med en länk.

    Bifogar några bilder så du får se hur det ser ut. Då jag har GPS i mobilen så är placeringen helt perfekt för mig.





    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  8. #8
    Ohh nice har också n95.. funkar det bra att använda n95:ans gps i bilen.?. har bara provat den gående.. . flyter på i bilen eller..?
    *Saab Aero SC -05 *

  9. #9
    Tycker den fungerar helt perfekt! Inga problem med eftersläpningar och dyl. Har ju köpt till själva navigeringen och den har varit guld värd kan jag säga. Mobilen har man ju dessutom alltid med sig medans en extern gps är ju lättare att åka hemifrån utan!

    Har du inte hittat denna sidan innan så kan jag gott rekommendera http://www.n95an.se som är en mycket bra sida för oss N95 användare. Mycket program, spel, tips m.m.
    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  10. #10
    Tack för mobillänken ska kolla den på en gång..
    *Saab Aero SC -05 *

  11. #11
    nån som vet hur man tar sig in där bak där allt finns.. vad är det jag ska byta så pilotpaketyet funkar för min n95.. ?
    Nån som gjort det själv..?
    *Saab Aero SC -05 *

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    Citat Ursprungligen postat av Saero
    vad är det jag ska byta så pilotpaketyet funkar för min n95.. ?
    Inget svar på din fråga, men rätt ska vara rätt....

    Pilotpaketet är ett (som namnet antyder) ett utrustningspaket och det innehöll:
    Elmanövrerade framstolar (minne för förarstol och backspeglar),
    stöldlarm, parkeringssensor, regnsensor för vindrutetorkare och
    Handsfreeförberedelse inkl antenn med kabel.

    Så, ditt "pilotpaket" fungerar nog precis som det ska, medans du vill att handsfree'n i bilen
    ska anpassas till din mobil.

    Rimligtvis behöver du kontakta Saab och få rätt hållare / kablage från stanardkablaget ("Handsfreeförberedelse") till just din mobil.

    //Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  13. #13
    Perfekt.,.,. du var mycket bättre på att förklara än vad jag var.. bra där ;)

    Handsfreeförberedelse nån som har bytt detta själv.?
    Vad måste man öppna i bilen för att komma åt kontakten till hållaren?

    heheh förklarar som jag vet inte vad lol...
    säg till så styr vi upp det SAABoholic var en klippa ...
    *Saab Aero SC -05 *

Liknande ämnen

  1. Pilotpaket som saknas
    Av JiBe i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:10
  2. Vad bör man max ge för ett pilotpaket?
    Av descrator i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 21:32
  3. Pilotpaket 9-3 ss -03
    Av JD596y i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 12:02
  4. Pilotpaket?
    Av Silverpilen i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:46
  5. Pilotpaket
    Av skorped_aero i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •