Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Saab 99 GL 5-Speed -84 | Projekt "Ankan" New Pics!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    285

    Saab 99 GL 5-Speed -84 | Projekt "Ankan" New Pics!



    Hej!

    Mitt namn är Niklas Palm, kommer ursprungligen från Falun men bor nu i Umeå där jag pluggar på Designhögskolan. Har en längre tid varit på jakt efter en fin bil där jag kan utöva min förkärlek för Saab och då i synnerhet varit på jakt efter en 900 T8 Special eller en 900 T16 Aero. men på en studentbudget kan sådant vara svårt och därför började jag titta på enklare modeller, såsom 9000i och 99/90.

    Så helt plötsligt, en tidig söndagmorgon när jag befann mig på jobbet och kollade på blocket, så fanns den där: "Saab 99 -84 | endast två ägare och aldrig vinterkörd". Efter lite detektivarbete lokaliserades ägarens telefonnummer och vi bestämde att jag skulle kolla på bilen onsdagen efter.

    så på onsdag morgon åkte jag och min kära vän Gustav ner till Västerås i min pappas underbara 9-5 Aero -04. väl på plats var det kärlek vid första ögonkastet. bilen såg i princip ut att ha kommit direkt från nybilshallen, endast ett skavmärke på en dörr samt lite lort under motorhuven. efter en provtur blev det affär och färden hem kunde påbörjas.

    bilen gick som en dröm, det var total lycka! välhemkommen inspekterades bilen ytterliggare av diverse föräldrar och anhöriga och alla stämde upp i samma ton: "det är helt sjukt att en bil kan vara 24 år gammal och vara i detta skick." Jag var inte sen att hålla med. Redan här fick den smeknamnet "Ankan" som har hållt i sig...