Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: centrallås

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2

    centrallås

    Hjälp. Har problem. När man trycker "låsa upp på fjärren så öppnar alla dörrar utan förarsidan. Med nyckeln går det bra att låsa o stänga.
    Vet någon vad det kan vara för fel??
    Saab 9-5 2,3 -99
    Mvh/Mek1

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: centrallås

    Citat Ursprungligen postat av mek1
    Vet någon vad det kan vara för fel??
    Nä, jag vet inte ens vad det gäller för bilmodell. Vet du?

    Passa på att förtydliga trådrubriken också då du kommit på vilken bil det gäller.

    Edit: Välkommen hit och låt dig inte avskräckas av småpetiga moderatorer , det är mest för din egen skull som du bör ange så mycket info som möjlgt då det gäller felsökning.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Låter som att centrallåsmotorn i vänster framdörr har gett upp. Du kan enkelt kolla det genom att plocka bort innersida framdörr och mäta spänning över kablarna som matar motorn. Då kan du enkelt få fram om problemet ligger vid motorn eller längre bak i elsystemet.

    Jag gjorde detta nyligen och en ny elmotorn gick på 250kr på Bildemo i Uppsala. Satte i den utanför på parkeringen, testade att den fungerade och monterade sen tillbaks innersidan på dörren. Funkat fint sen dess!

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Sebastian.Holmqvist
    Låter som att centrallåsmotorn i vänster framdörr har gett upp. Du kan enkelt kolla det genom att plocka bort innersida framdörr och mäta spänning över kablarna som matar motorn. Då kan du enkelt få fram om problemet ligger vid motorn eller längre bak i elsystemet.

    Jag gjorde detta nyligen och en ny elmotorn gick på 250kr på Bildemo i Uppsala. Satte i den utanför på parkeringen, testade att den fungerade och monterade sen tillbaks innersidan på dörren. Funkat fint sen dess!
    Tack för tipset. Jag skall kolla.
    /Mek1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •