Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ska man dra sig för att köpa trimmat? (Råd om 9-3 Aero -01)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    254

    Ska man dra sig för att köpa trimmat? (Råd om 9-3 Aero -01)

    Har en liten undran, ska man dra sig för att köpa en steg 3 trimmad 9-3 Aero -01:a.. Har hittat en som verkar schysst och ska kolla på i veckan, själva trimmet är ett nordic trim, sliter väl lite på bilen men det får man väl räkna med kostar ju ändå 23 000:- hade ju ändå tänkt trimma om jag köpte en orginal. Den har gått strax över 11 000 mil med full servicebok. Vet inte hur länge trimmet setat på bilen.


    Här har ni annonsen.

    http://www.blocket.se/vi/16042144.htm?ca=12_s


    Kom med råd tack.


    MVH
    Audi A4 allroad

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    731
    Det sliter ju alltid lite mer när det är mer än orginaleffekt i en bil men är allt välskött och servat så är det nog ingen större fara, fråga när trimmet monterades på bilen.
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 088
    Så länge det är ett "seiöst" trim där ägaren inte sparat pengar genom fusk ser ja inget negativt så länge den inte körts allt för hårt.

    En bil mår bra av att köras, det finns tjejer som sliter betydligt mer på bilen än en kille som kör lite hårt då o då... Så de är skort som korn, kolla på det enskillda exemplaret, min tjej kör förövrigt som en biltjuv

    En fördel med en trimmad bil kan möjligtvis vara att ägaren förmodligen är bilintresserad och har skött sin bil. Vilket inte vanliga svensson gör i de flesta fall

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    254
    Bra åsikt där..

    Far är skeptisk för att det är en sthlmsbil, borde jag kolla på andra istället? Eller är det mer småstadssyndromet.. Att sthlmbilar är skit, slitna kopplingar mm allt vad det nu kan vara..
    Audi A4 allroad

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 867
    Det är nog mer körsättet än just ort som avgör det.

    Som vanligt med T7 motorn gäller det att kolla upp historiken på bilen och är köp nära skulle jag nog i alla fall be att få lyfta på ventilkåpan för att vara säker att den inte har massa oil-sludge problem.

    Att steg3 sliter en del på bilen är nog sant. Köper du till en bra IC har du dock en trevlig bil och troligen driftsäker. (Dock har många trimmade T7 bilar råkat ut för kolvhaveri, vissa mer än andra)
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    254
    Okej, jo det har du rätt i..

    Men den var inne på 11 000 milaservice för några månader sedan, går dom inte igenom "allt" då för det är väl SAAB stora service?
    Audi A4 allroad

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    254
    Hur tar man reda på om bilen har senaste vevhusventen? Borde inte den bytas om den är regelbundet servad på SAAB?
    Audi A4 allroad

Liknande ämnen

  1. Har du trimmat din V6'a hos BSR?
    Av klubba i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 21:34
  2. Köpa trimmat
    Av tarkan_t i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 22:33
  3. Någon som ppc trimmat sin aero
    Av skorped_aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 18:48
  4. Ni som trimmat 9-3ss
    Av airflowfredde i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 16:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •