Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lambdahjälp!

  1. #1

    Lambdahjälp!

    Hejsan!
    Har en 9-3 aero-01 som jag nu bytt avgas på och tagit bort kattarna, både förkatt och efterkatt, men nu så får ju den andra lambdasonder fel information vilket resulterar i att check engine börjar lysa. ,men så var jag inne på en kompis verkstad och släckte felkoden och då sa han att det fanns typ motstånd man satte i kontakten till lambdasonder vilket gjorde att bilen tror att där är en lambdasond fastän där inte är någon.

    Så nu skulle jag vilja få tag i detta, någon som vet eller har erfarenhet ?

    Tacksam för svar!
    Mvh
    / Niklas

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Varför har du ens fått för dig att köra utan katt? Du kommer inte bli av med CE lampan tyvärr. plus att motorn kommer ta skada av det då bränsle/luftblandning inte kommer bli rätt.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Vissa saker kan man får hjälp med, men vissa är lite svårare.
    Detta är en sådan sak, förhoppningsvis förstår du varför!

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Även om jag håller med föregående talare så ska jag väl försöka hålla mig till topic och jag kan ärligt talat säga att jag aldrig har hört talas om några sådana motstånd?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Hej!

    Varför har du ens fått för dig att köra utan katt? Du kommer inte bli av med CE lampan tyvärr. plus att motorn kommer ta skada av det då bränsle/luftblandning inte kommer bli rätt.

    Mvh
    Anledningen till att jag kör utan katt är att jag kom över ett system utan katt till en rimlig peng, ska köpa en sportkatt eller liknande när pengar ramlar in, fattig student som man är, detta är bara temporärt...
    Ta skada ? Den andra lambdan är väl bara till för att kontrollera så att katten finns/fungerar ?

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Vissa saker kan man får hjälp med, men vissa är lite svårare.
    Detta är en sådan sak, förhoppningsvis förstår du varför!
    Tyvärr så är jag ung och ibland dum, så en utveckling av vad du menar, vore kanon

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Även om jag håller med föregående talare så ska jag väl försöka hålla mig till topic och jag kan ärligt talat säga att jag aldrig har hört talas om några sådana motstånd?
    Inte jag heller förrän idag, han jag pratade med påstod att det skulle finnas, att kalla det motstånd är nog fel av mig, vet inte det ordentliga namnet, därför.

    Mvh
    / Niklas

Liknande ämnen

  1. AKUT lambdahjälp!
    Av Epitaph i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •