Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad för kabel som går in i motorn 900 2.0T 94a? Finns bild*

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Hörby i Skåne
    Inlägg
    25

    Vad för kabel som går in i motorn 900 2.0T 94a? Finns bild*

    När jag öppnade huven idag på min Saab 900 2.0T 94a så såg jag att en kabel som går in vid motorn och upp under tryckröret till en kontakt har kommit på downpipen och smält ända in på koppartrådarna. Vad är det för kabel och vad gör den? Vad kan en sån kosta och byta ut till en ny?

    Här är en bild på hur den ser ut vid motorn: http://img514.imageshack.us/my.php?imag ... 197ta5.jpg

    Mvh Fredde

  2. #2
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285

    Re: Vad för kabel som går in i motorn 900 2.0T 94a? Finns bi

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Fredde
    När jag öppnade huven idag på min Saab 900 2.0T 94a så såg jag att en kabel som går in vid motorn och upp under tryckröret till en kontakt har kommit på downpipen och smält ända in på koppartrådarna. Vad är det för kabel och vad gör den? Vad kan en sån kosta och byta ut till en ny?

    Här är en bild på hur den ser ut vid motorn: http://img514.imageshack.us/my.php?imag ... 197ta5.jpg

    Mvh Fredde

    Det är vevaxelgivaren, priset varierar beroende på vart du köper den. Skulle tro att www.speedparts.se är billigast men då är det en piratdel. Saabs egna däremot lär kosta minst det dubbla.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    det är en stycket vevaxelgivare så vitt jag vet?



    590kr kostar den om du vill byta givaren+ kabeln.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Hörby i Skåne
    Inlägg
    25

    Re: Vad för kabel som går in i motorn 900 2.0T 94a? Finns bi

    Citat Ursprungligen postat av Realpower
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Fredde
    När jag öppnade huven idag på min Saab 900 2.0T 94a så såg jag att en kabel som går in vid motorn och upp under tryckröret till en kontakt har kommit på downpipen och smält ända in på koppartrådarna. Vad är det för kabel och vad gör den? Vad kan en sån kosta och byta ut till en ny?

    Här är en bild på hur den ser ut vid motorn: http://img514.imageshack.us/my.php?imag ... 197ta5.jpg

    Mvh Fredde

    Det är vevaxelgivaren, priset varierar beroende på vart du köper den. Skulle tro att www.speedparts.se är billigast men då är det en piratdel. Saabs egna däremot lär kosta minst det dubbla.
    Okej ja då får jag inhandla en sån. Kan det vara så att det är den som har gjort att när jag varvar över 4000varv och släpper gasen så håller bilen varvet själv och sen sjunker den sakta ner till 4000v och sen bara dyker varvet ner som vanligt efter 4000v till tomgång? Är inte så bra på motorer hehe

Liknande ämnen

  1. Lös kabel till växellåda 9-3SS [bild]
    Av Nocz i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 21:58
  2. Finns kabel fördraget till AS2 slutsteg?
    Av Victor W i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 10:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •