Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koppla in ny Stereo, 9000 CD

  1. #1

    Koppla in ny Stereo, 9000 CD

    Halloj, nybörjare som man är behöver man nu hjälp igen. Köpte ny stereo från biltema () den billigaste med endast ingång för usb och minneskort.

    När jag ska koppla in den finns det en strömkontakt som passar utmärkt med kablaget som följde med. Sen är det 8 högtalarkablar. Nu är min fråga. Vilka kablar går till vilka högtalare.

    Färgerna på kablarna i Saaben är: Röd, Rödvit, Blå, Blåvit, Grön, Grönvit, Brun och Brunvit.

    Försökt söka så gott jag kunde men hittade ingen info, någon som vet ?

  2. #2
    Glömde skriva här att jag inser att det enklaste hade varit en adapterkabel men dom hade ingen på biltema och allt annat var stängt idag. Måste ha musik när jag kör till jobbet imorgon

  3. #3

    hgt

    hej har det inte i huvudet.. men gör så här. ta ett vanligt batterie typ från ficklampan, sätt kablar på + samt - polen(du kan hålla med handen) ta sedan tom andra ändarna och prova att sätta i mot stiften i kontakten från din bil, det kommer (ploppa) i hgt då. då kan du se vilka som går vart.

  4. #4
    De där funkade utmärkt, tack så mycket. Hade chansat innan och kopplat in den och tyckte de lät väl okej men de va inte rätt ändå

Liknande ämnen

  1. Hur koppla högtalare vid byte av stereo? 9000 -97
    Av Luban i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 22:04
  2. Koppla in ny stereo i 9000 -97?
    Av Andreas O i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 22:36
  3. koppla in stereo
    Av 900s grå i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 02:06
  4. KOPPLA IN STEREO TILL 9000.
    Av CD Micke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-02, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •