Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byte elprylar 9k -88 <-> 9k -89

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    233

    Byte elprylar 9k -88 <-> 9k -89

    Hej, tänkte sno färddatorn från min 9k -88T till min 9k -89T men frågan är, ÄR det så enkelt att det bara är att byta plats på den där prylen som R, INFO och klockan sitter på? Sen undrar jag om nån vet om det är fördraget i dörrar, mellan sätena osv, för bla. elhissar, elspeglar å sånt... Kanske nån rent utav vet hur mycket jobb det är att flytta över en acc?

    // Johan

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    färddatorn är bara att flytta över.. byte till acc är ganska mkt jobb men det går
    Subaru Legacy

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    233
    Alltså nu blir jag lite förvirrad, hmmmm, jag lästa i verkstads handboken lite om färddatorn, alltså inte haynes eller vad den heter utan saab´s verkstads handbok och jag kollade på elschemat å där kallar dom ju själva displayen för EDU1 och EDU2 och det verkar som att jag bara har EDU1 i min 9000 eftersom det är en I från början och ingen T... Men, är det bara att byta displayen som gäller? Sitter yttertemp givare och växelväljar givare å sånt från början på bilen eller måste jag börja plocka över allt de också? Det här kanske inte är världens mest intressanta "topic" men man blir ju alltid glad när man ser att det finns vänliga människor som vill hjälpa till :/

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    233
    Ingen som vet nått vettigt?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Herrljunga
    Inlägg
    230
    Jag är ganska säker på att jag har läst en ganska bra guide om hur man går till väga och vad som passar till vad här någon gång. Vet inte om det var i faq:n eller om jag stötte på det i en vanlig tråd. Dyker säkert upp lite om du tar och söker.
    = Inte min längre: Saab 9000 CD -89 =

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276
    Du kan flytta över den utan problem, yttertempgivare sitter inte på plats om du inte redan har yttertempen nedanför hastighetsmätaren.

    Dock är kablar fördraget så det är bara att plugga i.
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    233
    ok. det låter bra, ska börja med det så fort det blir varmare tider ute Nån som vet nått om elhissarna då? Samt hur mycket skit göra det är att flytta över AC´n?

Liknande ämnen

  1. APC-byte OG900
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 01:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •