Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: GPS startar ej i 9-5.

  1. #1

    GPS startar ej i 9-5.

    Håller på att köpa en 9-5 och hittade en -03 med orginalmonterat navigationssystem. När jag var och tittade på bilen så slogs inte navigationsskärmen (den heter säkert något fint som jag inte känner till...) på utan den var svart samt att det inte gick att manöverera stereon varken från mittkonsolen eller ratten. Vi provade även att nollställa systemet men det hjälpte inte. När jag pratade med säljaren senare sa han att det hade "klickat till" om tändningslåset när han satt och vred på nyckeln och då hade navigationen startat och allt var som vanligt.

    Någon som varit med om liknande eller vet vad det kan vara för fel?

    /Robert
    Robert Schöllin
    Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
    9-5 Aero -03 SC - Cosmic Blue

  2. #2
    Var in till saab-verkstaden idag och de hade aldrig hört talats om något liknande. Pratade igen med säljaren och allt har fungerat normalt efter att jag var där sist. Vi får se hur det tar sig...
    Robert Schöllin
    Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
    9-5 Aero -03 SC - Cosmic Blue

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Om jag minns rätt så kom navigationen (den stora som är 2 enheter hög) först till årsmodell 04 och byttes ut till årsmodell 05.
    Vilken variant är det? Den utan volymratt och knapparna under displayen (och pekskärm, men det är ju svårt att avgöra om den inte går igång ) eller den med volymratt och knapparna till vänster?
    Den med knapparna under displayen är 04ans och den har en jäkla massa enheter i bagaget och den med knapparna till vänster är "sig själv nock" och kom 05.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Om jag minns rätt så kom navigationen (den stora som är 2 enheter hög) först till årsmodell 04 och byttes ut till årsmodell 05.
    Vilken variant är det? Den utan volymratt och knapparna under displayen (och pekskärm, men det är ju svårt att avgöra om den inte går igång ) eller den med volymratt och knapparna till vänster?
    Den med knapparna under displayen är 04ans och den har en jäkla massa enheter i bagaget och den med knapparna till vänster är "sig själv nock" och kom 05.
    I sånt fall är det den förstnämnda, dvs med touchscreen (då jag provat den tidigare ) och knapparna under skärmen och med enheter i bagaget. Bilen uttagen maj 03 och en sökning på blocket hittar jag ett flertal objekt från 2003 med orginal navigation.
    Robert Schöllin
    Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
    9-5 Aero -03 SC - Cosmic Blue

  5. #5
    Då är problemet löst och åtgärdat. Det som felade var en kontakt till stereo/navigation som glappade.
    Robert Schöllin
    Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
    9-5 Aero -03 SC - Cosmic Blue

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Larmet startar när kupévärmaren startar NG9-3
    Av Steel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 10:28
  2. [LÖST] Intermittent startmotorproblem OG9-3
    Av gustaved i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 10:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •