Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Programmera om US AS3? OG9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    202

    Programmera om US AS3? OG9-3

    I vår nyimporterade Viggen sitter en US-spec AS stereo. Den är helt ok, men den har en brist. Det går bara att få in stationer med ojämn slutsiffra...... I USA Har de ju 200kHz steg och inga stationer på jämn decimal.. Hörde under helgens CabrioChallenge att det visst skulle gå att programmera om den till att klara även jämna slutsiffror genom en kombination av knapptryckningar. Är det någon som vet hur man gör????
    9-3 Viggen Cab -00 "Humlan" http://www.garaget.org/sword7
    9-5 TiD -10 "Leif"
    Mitsubishi Galant Avance -01 som dragbil.
    Skoda Fabia Greenline "Fabbe" pendlarvagnen

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 127
    Det finns ingen information om det i WIS och enligt EPC är det olika artikelnummer på stereon beroende på marknad. Så, tyvärr blir det nog till att inhandla ny huvudenhet, något som dock inte borde vara alltför dyrt på skroten.

  3. #3
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Om du scrollar ner en bit i denna konversation så beskrivs ju hur man ställer om på 9-5 originalstereo i alla fall.

    Citat Ursprungligen postat av Göran Larsson
    Naturligtvis kan du koppla om frekvensstegen, det finns dokumenterat i bilens instruktionsbok[0].

    För de fabriksmonterade ljudsystemen i 9-5[1] stänger man av radion, håller inne SEEK-knappen och slår på radion. Observera att vid bytet raderas alla stationer som man har lagrat och i US/CA-läge fungerar inte RDS.

    [0] ...som få verkar bry sig om att läsa.
    [1] Jag vet inte hur det är i bilar med integrerad navigation.
    Ingen garanti för att detsamma gäller 9-3 og iofs...
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    202
    .............. hmmmmmmmmmmmmmmm....... Ibland är det bra att man bor på landet....

    Eftersom jag just tänkte gå och lägga mig när jag läste svaren utfördes testet på uppfarten iförd endast kalsonger och Stålex skyddsskor....

    Det FUNKADE!!!! Första försöket misslyckades, men då tryckte jag åt "ena hållet" på SEEK knappen. När jag gjorde om försöket och tryckte in hela knappen ställde den om sig!

    Nu är ju frågan om det finns en RDS modul i den som man kan aktivera också? Ska nog gå och lägga mig och sova på saken.

    /Fredrik
    9-3 Viggen Cab -00 "Humlan" http://www.garaget.org/sword7
    9-5 TiD -10 "Leif"
    Mitsubishi Galant Avance -01 som dragbil.
    Skoda Fabia Greenline "Fabbe" pendlarvagnen

Liknande ämnen

  1. Hjälp med att programmera ESP-box
    Av Aero123 i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-07-28, 11:21
  2. Programmera dieselvärmare
    Av ergu i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 00:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •