Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vart hittar jag en lågnivåsignal NG9-3 SS -08

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    163

    Vart hittar jag en lågnivåsignal NG9-3 SS -08

    Vart hittar jag en lågnivåsignal till min bas?
    Ljudet från BOSE-stereon är helt OK, men det saknas lite djupbas....
    Någon som besitter ett kopplingsschema över orginalsteget som sitter på vänster sida i bagaget?
    Om jag nu skall sätta in ett aktivt rör från pioneer, vågar jag då ta ström från orginalsteget? Det är
    en ganska tjock kabel som går dit har jag sett... Och de kablarna som följer med pioneers basrör
    är betydligt mindre till yta jämfört med strömkabeln till orginalsteget...

    Tips någon?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440
    Hej Mozzy! Såvitt jag vet så finns det ingen färdig lågnivåsignal att använda sig av i dom systemet, dom enda alternativen du har är att; 1) ta den balanserade signalen som går till bilens originalsteg och göra om till en lågnivå eller 2) använda högnivån från dina bakre basar i hatthyllan (dom flesta aktiva basrör kan ta emot högnivå direkt som signal). Strömen tror jag inte du ska tjuva från originalsteget, det behöver den tjockleken på kablen av en anledning... Men du kan ju alltid testa, värsta som kan hända är att säkringen smäller.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    163
    Hmmm.... Ok... så steget i bagaget matas med en högnivåsignal eller fattar jag fel?
    Eller är det så att det matas med en digitalsignal?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440
    Det matas med en så kallad balanserad signal. Det finns ingen jord med i bilen då utan signalen ändrar sig, fungerar ungefär som med växelspänningen som vi har i våra hus. För att kunna använda dig av den signalen så behöver du en jordisolator med separata jordslingor för höger och vänster kanal. Då kan du koppla den till ett slutsteg. Alternativt så tar du högnivån från dina hatthylle eller dörrhögtalare och kopplar till en hög-lågnivå omvandlare.

  5. #5

    Re: Vart hittar jag en lågnivåsignal (93 SS -08)

    Jag har tagit ut lågnivå i min SC vid steget som sitter till vänster i bagaget.
    Har lött in mig på kablarna till RLIN -/+ och RRIN -/+ med en vanlig RCA kabel till steget., remote ström får du från AMPB.

    (lågnivåsignalen är fullrange)
    Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=225826

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440
    Appropå fullrange signal så har jag upptäckt att den signalen som kommer från AMP1an till dörrarna också är fullrange. Jag kör med en hög-lågnivå omvandlare där och kan använda den signalen till tex ett par koaxialer utan problem.

Liknande ämnen

  1. Vart hittar man interiördetaljer OG9-3
    Av Rickard93 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2023-07-14, 17:08
  2. Vart hittar jag sportluftfiltersats?
    Av EnZo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 09:27
  3. Vart hittar jag lågnivåutgång på 95 -00
    Av crazy d i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 11:31
  4. Vart hittar jag en kolfiberhuv?
    Av humanizer i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •