Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Behöver hjälp med att hitta högtalarkabel.

  1. #1

    Behöver hjälp med att hitta högtalarkabel.

    Hej!

    Bilen är en SAAB 9-5 Aero-00.
    Stereo: AS1

    I passagerardörren så fanns befintligt kablage till högtalaren.
    den går ihop med alla andra kablar och sen in i kupén.
    Vill inte kapa där utan vill veta var änden på högtalarkabeln är/finns??

    Har tagit bort mittkonsolen men hittar inget där.
    ja någon som vet mera än mig?? tips??

    mvh // ANders

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    Ska tydligen finnas ett kopplingsblock vid sidoväggen framför passagerardörren.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3
    ok ska kolla det! men vad jag kunde se så går alla kablarna bakåt runt golvmattan om du hänger med =O). därför tänkte jag att man kunde se något under mittkonsolen men har inte sett nåt där.


    mvh !!

  4. #4
    http://geting.se/viewimage.php?image=10 ... C05394.JPG Kablaget från dörren.

    http://geting.se/viewimage.php?image=10 ... C05395.JPG här går kablaget längs med dörren och sedan bortåt mittkonsollen.

    http://geting.se/viewimage.php?image=10 ... C05397.JPG Högtalarkablarna på vänstra sidan.

    Dessa kablar går alla till mittkonsolen. kanske vidare till stereon??

    någon som kan detta??

    mvh // ANders

  5. #5
    Någon som vet?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Det sitter en kontakt nedanför höger A-stolpe vid fötterna. Riv bort klädseln så bör du se kontaktstycket. I kontaktsycket finns både vänster och höger dörrhögtalare. Dessa måste skarvas vidare till stereon. Så var det på min 05:a med AS1.

    Lycka till!
    Knutte
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    japp under handskfacket på högersidan nästan vid golvet sitter slutsteget dit alla kablar går...

  8. #8
    Knutte76: Ja på mina bilder ser man ju kontaktstyckerna. vilken är vilken då?? vill helst inte skarva eftersom jag tror att det finns en ände på kabeln vilket det måste göra. Ska sen kopplas till slutsteg.

    kvistarn: Jag har AS1.

    Mvh !

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    Knutte76: Ja på mina bilder ser man ju kontaktstyckerna. vilken är vilken då?? vill helst inte skarva eftersom jag tror att det finns en ände på kabeln vilket det måste göra. Ska sen kopplas till slutsteg.

    Mvh !
    Hålet där kablarna kommer är det 30cm ovanför golvet? Tror du ska leta längre ner underhålet mot dörren till om du förstår vad jag menar. Vid slutet av tröskeln. Där fanns den på min 05:a 2,3t. Det är på den platsen slutsteget ska sitta om man har AS2 eller AS3. Det är en liten svart 4-polig kontakt. Den kan sitta fast med en clips, kommer tyvärr inte ihåg då det var förra sommaren som jag gjorde detta på min. Har tyvärr inga bilder att visa.
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  10. #10
    Ja som sagt så kommer ju kablarna från dörren å sen neråt bakåt för att sen vika av mot mittkonsollen. kolla mina bilder. Förmodligen så har du ett annorlunda kablage. Så hittar jag inte ändarna snart så kommer jag skarva. =O( på den sista bilden så ser man ju högtkablarna från vänstra sidan plus kontaktstyckerna. men hur många kablar är det inte i dem då? 50 st eller nåt. Å får se om man hittar nåt.

    mvh // Anders

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    Ja som sagt så kommer ju kablarna från dörren å sen neråt bakåt för att sen vika av mot mittkonsollen. kolla mina bilder. Förmodligen så har du ett annorlunda kablage. Så hittar jag inte ändarna snart så kommer jag skarva. =O( på den sista bilden så ser man ju högtkablarna från vänstra sidan plus kontaktstyckerna. men hur många kablar är det inte i dem då? 50 st eller nåt. Å får se om man hittar nåt.

    mvh // Anders
    Du ska leta på passagerarsidan nedanför A-stolpen. Det måste finnas en liten 4-polig svart kontakt där. I den kontakten har du kablaget till både vänster och höger dörrhögtalare. Ta bort plattan under handsfacket och ta bort tröskel listen. Vik bort klädseln så kommer du att hitta vad du söker. Se länk. http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... -Saab.JPG#
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  12. #12
    A fan det är ju konstigt att man inte hittar något då. har tagit bort tröskellisten handskfacket och kollat men jag hittar inget. har även letat i EPS och WIS men vill hitta typ ledningsnät på högtalarkablarna bara.

    mvh // Anders

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    A fan det är ju konstigt att man inte hittar något då. har tagit bort tröskellisten handskfacket och kollat men jag hittar inget. har även letat i EPS och WIS men vill hitta typ ledningsnät på högtalarkablarna bara.

    mvh // Anders
    Du behöver inte ta bort handskfacket. Leta längre ner mot golvet. Där tröskellisten slutar. Där den lila pricken är på bilden jag la upp. Den sitter troligen fast med en clips.
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med att hitta/skriva avtalspapper
    Av J Bilstrup i forum Off Topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:57
  2. Behöver hjälp med att hitta en film..
    Av Mr_Lööf i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  3. Behöver hjälp att hitta en v6 till en 900 -94?
    Av zombie i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 00:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •