Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ltt till fulltryck

  1. #1

    Ltt till fulltryck

    Har köpt mej en 9000-95a 2,3 ltt och undrar va ja ska göra för att få den till fulltryckare. Har hört att man bara byter box å sätter dit en.. Glömde namet nu.. En sån moj med 3 anslutningar på. E de inte mer å va ska man betala för en box å en moj? Tacksam för svar

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    527
    Stämmer. Nytt program i styrboxen och en magnetventil med 3 tillhörande slangar. Magnetventil och slangar kan du hitta beg om du vill annars rekomenderas speedparts.se. Programet köper du av valfri tuningfirma typ Nordic Uhr, Maptun, Bsr mm Vad jag valt ser du i signaturen. Lycka till.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  3. #3
    Ja hur mycket kostar det? en ny magnetventil kostar runt 2000kr och en ny programvara får du ge ca 4000-5000.
    Sen finns det ju begagnade boxar för runt 2-3k och magnetventil kan du nog hitta för 500kr
    Mvh sebastian

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 046
    Medlem#
    5389
    Fördelen med att köpa en box direkt ifrån en trimfirma är att du vet att det sitter ett korrekt anpassat program i för din bil! Något dyrare iofs men du slipper lita på Börje bakom krönet när han påstår att: Jodå, med denna boxen laddar du minst 1,8 bar!! Tuta o kör!



    ...med detta sagt så menar jag inte att alla begagnade boxar är sålda av en massa skummisar men risken för att få ett program som inte är anpassat för din bil ökar när du köper begagnat!

  5. #5
    ja visst. man ska nog testa boxen innan man betalar så man vet om det är korrekt

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 046
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av sebb898
    ja visst. man ska nog testa boxen innan man betalar så man vet om det är korrekt

    Mjaa, när du skriver testa så kan jag tänka mig att du åsyftar provköra? Bara för att bilen startar och går hyggligt så är det kanske inte hela sanningen...

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 494
    Lånar tråden lite. Jag trodde trimfirmor sålde med MV i sitt paket, iaf när det gäller 2.3t motorer.

    Så är inte fallet alltså?

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  8. #8
    Jo dom säljer med det i sina paket till ltt bilarna. men då lägger dom på 2000kr extra om man gemför med en ftt steg1(samma programvara)

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 568
    Rensat ur en del nonsens bröt mot flera forumregler.
    Håll er till ämnet! (Och begå heller inga brott.)
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10

    Ltt till fulltryck

    Tack för svaren. Har en mv å box på g nu. Testa grejorna e ju inte en dum ide. För som sagt, även om "börje bakomkrönet" säjer att de funkar så e de ju ingen garanti.Hoppas dragbilen får lite mer knuff i sej snart

Liknande ämnen

  1. fulltryck box i ltt
    Av cuthof i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-06-25, 19:17
  2. från lätttryck till fulltryck? saab 93 s 99
    Av BILLAN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 12:27
  3. 9000 -98 2,0ltt till fulltryck
    Av chrillemanno i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 21:47
  4. 9000, 2.0 LTT göra om till fulltryck? HUR???
    Av captain8track i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 23:14
  5. ltt och fulltryck?
    Av Performance i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •