Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Felsöka trasig ACC 9000 -97

  1. #1

    Felsöka trasig ACC 9000 -97

    AC'n funkar inte i min 9000 -97. Kylvätska finns, det har jag kollat tillsammans med en som jobbar med kyla.
    Hur felsöker man detta? Vill inte lämna in på tex en märkesverkstad för då blir man garanterat blåst på ny kompressor även om det bara är ett relä.. Men tips tack!

  2. #2
    Slår kompressorn till när du kör på low? Blir det smala röret från kondensorn kallt?

  3. #3
    När jag vickar på reläet så slår kompressorn igång. På tomgång kyler det fint, men efter nån kilometers färd börjar det bli varmt igen.
    Idag stannade jag tre gånger efter vägen och vickade reläet, med motorn igång hela tiden.
    Vet inte om det är glapp eller dåligt relä eller vad det kan vara. Nån?

  4. #4
    Jag fick tipset i en annan tråd att byta relä med den som det står "extra ljus" på, sitter precis bredvid ac relät.

    Byt och ut och testa en runda!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    75
    Medlem#
    11867
    Testa att byta relä, Hade själv det problemet att man fick knacka på relät för att det skulle dra, med ett annat relä så har det funkat i över 2 år nu utan problem.

    //Jonas
    Saab 9-5 2,0t 2001
    Kia Sorento 2007
    Saab 9-3 2,0t Biopower 2009

  6. #6
    Det var reläet som var glappt.. Härligt! billigt!

  7. #7
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Ekilainen
    Det var reläet som var glappt.. Härligt! billigt!
    Har samma problem på Aeron min, fått detta tips men varit tveksam, verkar som att jag får kolla upp detta.....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. Felsöka SRS på 9000
    Av Mr.O i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 00:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •